Tisdag och närmare

 
 
20121120
Pontus & Marina
Grattis
 
Ge en kram till din vän
 
 
 
 
Om fyra dagar ..... Hurra!
 
Gubben väckte mig i dag kl 06.00 när han
skulle till jobbet. Han är sen och jag har tvättstuga.
Kan ju ha roligare saker för mig.
 
En liten frukost, på med städkläder och i väg till tvättstugan.
Oj vad det är mycket. blä ..... 
Har inte större lust att göra så mycket.
Skulle vilja ligga i sängen och titta på TV och sova
titta lite till och sova en stund till.
Kan jag få göra det??
 
Men det är en mammas lott att slita och jobba och slita lite till.
Några fina belöningar i livet är ju då barnen och senare
i livet barnbarnen, så varför klaga?
Jo för ibland är man bara en människa som är trött!
Jag ska göra denna lediga dag till något värdefullt och
minnesvärt. Och det är ju varje dag :)
 
En liten promenad till centrum titta runt lite och ta en fika.
Thomas och Camilla kom förbi vid 15
Jag ska ju till  trafikskolan på Risk ettan och
då kände jag att jag lika väl kunde gå dit och plugga lite.
Så jag satt en och en halv timme och jobba med teorifrågor.
 
Kursen var bra, vi vet de mesta och man kör
inte påverkad av alkohol eller droger,
Något nytt jag lärde mig ... ja
Trötthet, om du åker av vägen och polisen kommer
och ser att du är trött/somnat till eller nickat till
 räknas det som om du har 0,8 promille.
Det viste jag inte.
Så pigga killar och tjejer bakom ratten nu.
 
Min snälla gubbe hämtade mig vid 21 tiden.
Nu kan jag inte övningsköra eftersom min bil är
på verkstaden.
Många krångliga små fel på lilla saaben
 
Så det vart lite snack kolla dator, mail ,FB
och annat vardags jocks.
 
Nu ska huvudet få vila mot fina kudden 
 
Varva ner lite, 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer
Postat av: Emo Persson

Den fina bilen av plaströrpärlor är tagen från http://parlkonst.se/
Där finns många fina tips och goda råd när det gäller figurer av plaströrpärlor.

2012-11-27 @ 08:04:58
URL: http://parlkonst.se
Postat av: Moa

"Trötthet, om du åker av vägen och polisen kommer
och ser att du är trött/somnat till eller nickat till
räknas det som om du har 0,8 promille." Detta stämmer ej, däremot så kan sömnbrist och trötthet leda till motsvarande körförsämringar som om du hade 0,8 promille, du kan straffas för vårdslöshet i trafik, men inte för rattfylleri.

Svar: Så klart att det inte blir fyll men det är böter som gäller.Man ska inte köra om man är trött och det är så att på risk ettan sa hon att det räknas som om du hade 0,8 promille i kroppen. Inte att du är full
PH

2012-11-27 @ 08:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0