Molnigt

 
ONSDAG
130724
Kristina & Kerstin
Grattis
 
Linus
Han satt själv i dag 
 
 
 
 Dagens citat
Det enkla skänker frid.
Ägna dig åt något med hela din
uppmärksamhet och ett öppet
sinne, så finner du glädjen och
spänning i det. En klase druvor.
Ett glas vatten.
En äng.
Eller molnen på himlen.
 
Varje gång fylls du av lugn.
 
 
 
 
 
 
Hej där
Oj vilken dag, eller hur? Hoppas du har sol där du befinner dig.
Jag har det just nu bara i sinnet. 
Detta är nu en smula tråkigt, men jag hoppas att det blir sol snart.
För min semester börjar ta slut. 
Nu kör vi en onsdag
 
God morgon
Jag har haft sovmorgon med en underlig dröm.
Någon har skickat mig en mycket väl saltad faktura, för att denna
person har kört mig fram och åter till ett ställe. 
48.500 kr, Undra om jag åkte en rymdraket???
I vilket fall som helst vaknade jag 06.15, det var lite skönt.
 
 
 
 En liten fulle och dusch sen är det bara att fortsätta där jag sluta i går.
Det blir en städ morgon, solen kanske dyker upp på eftermiddagen.
Det är så i bland att man skall städa grundligt.
I alla vrån och skrymslen. Detta tar sin tid vill jag lova. 
 
 
Jag blir bjuden på städ lunch av Thomas som kommer med en
kycklingsallad till sin svärmor.
Tack den satt fint.
 
 
Dagen går vidare och det är wok mat på menyn i kväll.
Mitt i all städ skall maten göras. Tur att jag har lite hjälp också då.
Camilla steker kycklingen till mig.
 
 
Mitt i detta ståhejet med mat, städ och möblering så sitter Linus helt själv för första gången.
Inget häng åt något håll, inget luta sig i mot utan bara rätt upp och ner.
Kul, det är ju sådan jag kan missa på barnbarnen.
 
 
Nu håller jag på att lära Joline att säga farmor, det är tydligen inte så lätt.
Har en fin kille som vägra säga farmor.
Ett försök kunde bli så här.
 
-"Lukas kan du säga farmor bara en end gång till mig?"
-"Nähä Pia." Två år gammal.
Och tiden gick han ville inte säga farmor.
Sen ringde han mig en dag (Camilla var med han, hon ringde)
och säger följande ord till mig.
-"Hej farmor det är Lukas."
Vet du jag dog, alltså då hörde jag änglar sjunga i mitt huvud
mitt hjärta snurra tusen varv. Oh vad glad jag blev.
 
 
Och nu kämpar jag med Joline, tänk den dagen hon säger
" hej farmor" då smäller man av.
 
Oj nu är klockan sex och vi har tvättstugan-
 Saga först och jag sen. Robin vill att jag skall tvätta hans tvätt. OK
det5 kostar killen 500 kronor tar jag. Så du vet de.
 
 
Men vilket öde, den maskinen som är mest i hade inte startat klockan sju så
den fick gå klockan åtta. Tror du det blev tort till tio??
Nej inte ett dugg. Fick hänga allt
i badrummet.
 
Det är ingen höjdare eftersom vi inte har ett fönster där.
Det blir så fuktigt i badrummet.
Jag skulle ha följt med och fikat med Camilla och Thomas nu på kvällen.
Dom skall träffa Annelie och Daniel.
Men jag har ju massa tvätt så jag tacka nej.
En annan dag.
 
 
Färdig med tvätten klockan 22.15 oj vad det var mycket.
Nu skall man hänga in allt och det tar tid. De som är vått
skall upp och det som är tort skall in på plats.
Så nu är jag klar och helt slut.
 
 
Tar en lugn stund framför Tv.n
kramar kudden sen.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0