Midsommar

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.25 
 
1706122
 Adolf & Alice
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
Jag önskar dig en fin midsommar.
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
 
 
När man vaknar av att man drömmer....
Jag blev arg på någon/något utan ansikte, bar en svart cape
Den enda utvägen det var att hoppa i vattnet, jag var flera meter över det 
i en borg liknande mur. Lite som på Harry Potters skola. Jag avskyr att hoppa 
i okända vatten. Men jag hoppa och hade den där känslan att det var högt, väldigt högt.
Landa och och det kändes mjukt och jag kunde andas under vattnet.
Hur skumt är inte det, när jag kom över ytan vakna jag.
En så skum dröm, man vet inte riktigt om
detta betyder något.
 
Nå väl jag är uppe väldigt tidig och denna dröm
var mellan 04.28 och 06.18 hur jag vet detta ?
Jag var vaken 04.28 :) Så var det.
 
Nu är det frukost som står först på min att göra lista i dag.
Njuter lite av den och skall kolla in lite nyheter.
 
Jag skall inte referera några nyheter en midsommarafton,
bara nämna att ett äldre par som skulle göra sin
drömresa (ca.46.000:-) och fira 80 år.
Hans fru har MS och det var
mycket förberedelser.
 
När dom kom till Danmark för att ta sig vidare upp till Norge och Hurtigruten.
Kommer dom inte vidare, Det krävde pass och mannens har gått ut.
Det finns snabbpass man kan fixa och det går att hjälpa till.
Men nej då de äldre paret fick INTE åka på sin
drömresa.
 
Nå väl jag fortsätter min dag och tar en dusch,
sen skall vi (jag och Ari) pack bilen.
Det är massa saker som skall
med och då får vi packa
bilen.
 
Då har vi packat bilden och nu ger vi
oss av mot Ärla och familjen 
Annorlunda.
 
Ett stopp på Coop i Södertälje bilar det, det saknas
jordgubbar. Så då köpte jag 15 kartonger för
150 kronor. Inte illa pinkat. Jag känner
mig nöjd med den affären.
 
Vad klockan var när vi kom till Ärla
vet jag inte. Jag börja bara fixa med de 
som skall vara till middagen. Och inte nog med
det det var dukat i stora garaget så himla bra.
Så nöjd med allt är jag.
 
Nå väl flaggstången blev en midsommar
stång med blommor och björk blad
på. Så fint dom slet som djur för
att få upp den men upp
kommer den.
 
Sen var det lek och hoppande med barnen. 
Jag vet att dom gilla allt så kom maten.
Alltså min sån har grillat i timmar,
min svärdotter, min dotter
och Anneli fixa med
all mat.
 
Det var bord plaseringar det var as bra
fixat. Jag hamnade nära min fina 
son. Han är så annorlunda
nu, lingon och fin.  Han
trivs på landet det
ser man hur
klart sohelst.
 
Så först middag sen efter att sen ost och kex
och till sist chips och godis. Allt så perfekt 
fixat. Så kul att det blev så bra.
 
Det blev en polisanmälan plask också.
Tokiga killar i Polen. Två barn lärde sig att simma.
Sammanlagt var vi...27 ST. Inte illa tycker jag. Så härligt
med.stor uppslutning. Jag är super nöjd med kvällen och hoppas alla är nöjda.
 
Kök lägger jag upp med morgon dagens
bloggar. Jag vill tacka alla som var
med. Vilken dag.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0