En fredag med mamma


Dagens ros


Mary Westerberg
För att hon kämpar på
med sina krämpor.



En fredag med mamma i centrum.
Ja hur kan det vara?
Kan ju inte vara så svårt?
Eller hur!
Hur många av er har en äldre mamma som är lite multi sjuk,
och grymt stressad om det händer saker runt henne som
inte ska hända?



Ja jag har en sådan mamma. Hon är helt otrolig.
Det börja när jag mötte upp henne vid centrum, hon kom med
färdtjänsten. Hon trodde vi skulle till Södertälje, psoriasisförbundet.
Nej mamma vi ska på banken. OK hon var så stressad, sen när hon
väl kom av bussen i rullstolen, då berätta hon att en i personalgruppen
stressa inne hos henne på morgonen, och innan hon skulle gå ner till
färdtjänsten var det hon som var stressad. Hon kunde ju missa den.
Våra ärenden på banken gick som smort. Allt blir så bra som det går.



Skönt nu kan vi göra affärer i lungans ro. Inga besvärliga banker
som inte vill hjälpa till.
Tänk er att en bank talar om för kunden att det är bättre att dom fixar en annan bank.
Det var vad mammas gamla bank sa till henne när hon vill ha kontoutdrag.
Helt absurt.



Nå ja nu är det klart och vi skall få i ordning på allt.
Min mamma ser ut som en övermogen tomt på kroppen.
Ingen vet varför, och det stressar min mamma till tusen.
Hon klarar inte av stress då kommer det alltid något fel på henne
och då blir det stress och hon får konstiga utslag.


Jag gick med henne hem till sig, på hemmet.
Det var en skön promenad och det tyckte mamma också.
Så kom gubben och hämta mig har tvättstugan i dag.
Nu sitter jag här och ska gå ner sista gången för att hämta tvätt.
Vika och kånka upp den. Äta lite man, Ari kockar.
Undra om man saka ta lite vin till maten?
Kan ju vara riktigt gott.



Dags slutar väl med att jag tittar på
TV:en stund. Undra om det kommer en bra
film.

Så Slut i rutan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0