Mars månad rullar på

Dagens ros

Till
Dagen

För att den är märkbart
längre och ljusare.
Hurra för dagen.



Vad händer här då?
Mars månad rullar på i sakta mak.
Nya dagar kommer gamla går.
Vi följer strömmen och 24 timmar
är bara 24 timmar.



När man är liten är dagarna så långa dom tar aldrig slut.
När man är tonåring är det lagom, tror jag.
Vill minnas att jag tyckte det. Nå ja dom får nog vara bra.
Jag vet att man tyckte helgen redan då börja bli kort.
När man var hemma med barnen när dom var små,
vad tid man hade då. perfekta dagar. Man städa, sydde,
laga mat, handla och var ute i flera timmar.
Strålande dagar.
Börja jobba på ett bra jobb som man gillar, det känns kul att gå
till jobbet.
'

Vad händer då?
Timmarna rusar fram, man kommer till jobbet och sen ska man hem.
Vart tog den dagen vägen jag skulle ju hunnit städa här och där också.
Vad konstigt, nu är 24 timmar för kort.
Man jobbar åker hem varvar ner på 10 min springer igenom duschen
och går och lägger sig för dagen håller på att gå över till ny dag.
Det kan ju vara bra att sova en kort stund på gamla dagen innan
nya dagen kommer.


Så rullar det på och vi hinner inte med det vi vill, vad är felet?
Nu är det hög tid för kaffe.
Så då var kaffet på plats och det smakar gottis.
Vad mer kan komma av dagens blogg??
Jag fick för ett par dagar sen en lycko kaka.
Ni vet en sådan kaka med ett meddelande i.
På den stod det följande;

<You are admired by everyone
for your talent and ability>




Den gjorde mig glad.
Även om nu inte det är 100% rätt kanske
blev jag glad att just jag fik den.
Den dagen bestämde jag mig att jag ska tala om för alla
Att det var kul att jobba med den personen och att
allt gick lysande.
För jag tänker att om jag kände mig så nöjd och
glad över mitt meddelande måst mina vänner och
bekanta runt om mig också bli glad.



Så jag rekommenderar alla att säga goda ord till alla runt omkring dig
för att skaffa en härlig atmosfär där du befinner dig.
Ord kan ge en värme, styrka och lycka, även om det bara ska vara för en kort stund.
Tack för att just du läser min blogg
Du gör också min dag gladare
när jag ser att du läser den.
Tack

Slut i rutan





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0