Oj oj




Min tappra mamma



Hon kämpar på med
sina krämpor.



Fy på mig
Jag måste få en struktur på detta med min kära blogg.
Jag måste lägga upp det så jag skriver mer regelbundet.
Jag tror att jag kommer att uppdatera veckovis och om det händer något
typ fest, date, barnafödsel, lek med barnbarn så skriver jag extra.
Det låter som en fantastisk lösning.



Jag har glömt att berätta om lördagen,
ja just det ja Gladö.



Min vän Benny fyllde år och vi var där och grattade, så klart.
Han fick en fin spade och ett gäng rosenbuskar till trädgården.
Han hade även fått en grill, en fin stor mäster grill.




Så det var ju klart att han skulle ha en grill kväll.
Det var mysigt fast det blev en smula kallt på kvällen.
Benny grilla gott kött, Eva hade fixat potatisen och sallad god sås.
Det fans godis och allt annat som tillhör.
En sån suverän kväll.
Tråkigt att jag och gubben var tvungna att åka hem, jag ska ju jobba dagen efter.
Tyvärr glömde jag kameran så det vart inga bilder denna gång.
Så söndagen innebar bara jobbet. Som flöt på så smidigt.



Måndagen börja med ett läkarbesök med Saga, hon svimmar och
har ont i sitt huvud lite för ofta.
Alla prover och tester ser bra ut, dock ett litet lekars i lilla hjärtat.
Det var de vi skulle kolla upp i måndags.
Vi ska på återbesök om så där 2 år och se att det fortfarande är litet.
Hon ska ha ett 24 timmars EKG på sig bara för att kolla hjärtats
rytm och arbete under en längre tid.



I går kom bidragen, lite bra kan jag tycka. Alltid bra med extra pengar.
Dom kan man ju sprätta i väg lätt som en plätt om man vill.



och som sagt i dag är det onsdag och jag är ledig.
Ska då putsa på hemmet och se till att det är hyfsat.
När man jobbar heltid och har barn hemma blir det lätt stökigt och jag hinner inte
riktigt med detta lilla hus.



Nu har jag två barn som gör sitt bästa varsin dag, dom är duktiga,
men det ska vi bara säga ibland till dom.

Dom blir glada när dom får månadspengen och den är stor.
Då vet dom att jag är nöjd, hahaha.

Det kommer roliga saker nu till helgen.
På freda ska jag träffa min bästis från tonåren,
och för hoppnings vis två tjejer till.
Vi ska gå ut och snacka lite, kommer bli så kul.
Sist jag träffa Partan var då jag fyllde 50.



Ledig helg träffa barnbarn och gå på ljusparty.

Så då blir det lite mer att skriva om.

Slut i rutan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0