Sportlovet slut för barnen i Stockholm med förortter

Dagens ros



Till alla skolbarn



Kämpa på
5 veckor kvar
till påsklovet




Jag fick en funderare av mitt barnbarn Tindra.
Hon frågade mig;
< Farmor vet du vad blodet kommer ifrån?
Jag svara;
< Nej vet du?
Tindra svara med stabilitet i sin röst;
< Ja från blodpuddingen.
Det är så bra så för vi behöver bara äta lite
blodpudding så har vi mer blod i kroppen igen.



Jag tycker detta svar är så klockrent av en 6 åring.
Hon behöver då inte oroa sig över att hennes blod
kommer att försvinna.



Måndag i dag, ganska kalt i morse bär jag steg upp.
Nu vid lunch tid är det i alla fall plus grader.
Hela 1.5 plus.



Jag ska på lunch date med gubben sen bär det av till jobbet.
Har ett långt pass framför mig 12 - 21.
Så det är full rulle hela dagen i dag.

Jag hoppas eran dag har varit till belåtenhet och att ni
fortsätter att läsa min blogg.
Min måndag vart så bra.





Tisdagen
Jag jobba tillsammans med Anneli vilket jag tycker är kul.
Det händer så sällan att man blir förvånad när det händer.
Vi har haft fullt skägg och var klar med morgon bestyret
11.15, mycket att stå i.
Så denna dag flöt också förbi som den ska.
I morgon blir det storgranskning av GP på jobbet.
Jag ska hjälpa till med den lilla biten.

På återseende gott folk



Slut i rutan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0