Sista helgen i mars 2012




Måste i dag gå till
Anette
Siri och
Ulla Lena
För en trevlig kväll i går



Vi börjar på torsdagen som var en trevlig dag med mamma.
Vi skulle till Södertäljes sjukhus för ett litet kirurgiskt in grepp.
Först ville jag ta mamma till psoriasis förbundets mottagning,
för att visa mammas helt vansinniga färg på kroppen och
hur huden nu ser ut. Det är bara att komma, ingen tids beställning.



Så vi åkte dit och vi var där 11.50. En sjuksköterska tittade på
mamma och hämta en annan SSK dom titta och titta och titta.
Det slutade med följande meningar.



> Nej mamma ska nog inte göra op. i dag.
Vi vill att läkaren ska titta på henne.
Vi har en tid i dag kl: 19.00
Jag sätter upp Mary på den. <
Så dom av boka tiden ål mamma på sjukhuset och
vi skulle fördriva 7 timmar i Södertälje.
Först tog vi oss ner till Donken åt en liten lunch.
Sen ringde jag min bror (som bor i Södertälje) Vi tog en fika på
Luna Gallerians bibliotek, fint ställe.
Sen tog vi os runt kanalen och just då skulle det börja blåsa så klart.



Till baka upp på torget, Hasse skulle hem och jag skulle knalla runt
med mamma i 4 timmar till.
Nu har jag lus tittat på Södertälje torg med olika affärer och särskilt Luna Galleria.



Till slut vart kl: 18.15 och jag kunde ta mamma till Garvaregatan för att invänta
sista tiden.
Väl inne hos läkaren var det ett himla tittande på mammas hud.
Den är inge vacker syn med det gick bra och hon fick massa savor att stryka på
över allt. Även en kur antibiotika.
Nu hade även min gubbe kommit så vi åkte hem vid 19.45.
Mamma var trött och somna nog på två sekunder när jag lämnade henne.
Jag var hemma vid 21.00, vilken dag.


Fredag
En av de få fredagarna jag jobba på morgonen, då får man frukost på
Roendalsgården. Det är en liten buffé frukost med ny bakat bröd och massa gottis.
Det är så gott och trevligt att ha denna lilla stund så jag njuter av den till hundra
procent.



Dagen flöt på och jag sluta 17.00
Jag åkte till Stockholm södra och promenera upp till Malmen där jag skulle möta
min tonårsbästis och fortfarande bästisen
Anette Part



Vi ska ha en trevlig kväll och med oss denna kväll hade vi
Ulla-Lena och Siri

   

Två tjejer som vi träffa under Sweet tiden.
Vi hade massa skoj och har roliga minnen att förtella vid nästa träff
hemma hos Partan i slutet av april.

I dag är det lördag och dagen har bara börjat kl är 0830 så jag vet inte vad denna dag ska ge.
Jag återkommer om detta på söndags kvällen.


Slut i rutan






Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0