Vår och sol



Våren
För att den är så inbjudande
och ett förspel till sommaren
med sol och bad.



Tänk er att snön är borta, jo jag vet det kommer säkert ett bakslag till.
Men att se marken sopad, för dom har redan sopat hemma hos mig
på gatan, solen lyser och det känns varmt.
Är det inte helt fantastiskt?
Jag kan stå mot en vägg och låta solen bara lysa och värma mig.
Man blir glad och pigg på något sätt.



Hakuna mattata
Inga bekymmer



På arbetet är det full vårstädning.
Massa nytt och massa annat också.
Det är med blandade känslor som jag är nyfiken på detta.
Vad kommer att uppstå av detta.
Hur ska vi bli indelade, var hamnar jag och med vilka???



Hemma fronten är lite tragisk, jag har ingen kontakt med dotera som jag brukar,
hon har heller inte varit hos sin mormor.
Sönerna lyser med frånvaro lampan,
Anna också sen ett år tillbaka.
Ellie bor ju väldans långt bort.
Så den stora trygga familjen är en helt vanlig fyra personers familj nu.
Alla har sina saker och alla gör sitt.
Lite tråkigt tycker jag som har och är för min familj.
Det kan kännas svårt att inse att man har vuxna barn som inte alls är
intresserad av stor familj.



Så nu är det verkligen hårda bud i Mellerud.



Vad väntar till helgen för utom att jag jobbar??
Jo jag ska ut till Gladö, på lördag.
Ska bli så kul, det har varit en evighet sen sist.
Inga kräftskivor och inga födelsedagsfirande.
Eva har haft häcken full med annat.
Men som sagt nu ska vi dit och fira Benny.



I dag har jag jagat banker, fatta att det finns
banker som inte är måna om sina kunder.
Jag fattar inte hur dom tänker.
Jag har fullmakt för att sköta räkningar till mamma,
ändå hjälper dom inte till när jag behöver fråga om vissa saker.
Nä mamma får byta bank.
Ta en bra bank.



Jag fick en och en halv timme med Millan i dag.
Det var kul, vi tog en fika och snacka lite skit.
Hon körde mig hem och sen åkte hon hem till sig.
Jag berätta att jag hade skrivit att vi inte ses längre
så mycket då skratta hon och sa,
<var det så länge sen?>
Ja det var det, och barnbarnen var evigheter sen.



Nu skall jag ta ett bad och bli ett med vattnet.
Ha en skön kväll

Slut i rutan








Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0