Går mot rätt väg?



Hejsan
Jag har nu en lång tråkig tid bakom mig, den har inte varit ansträngande men jobbig.
Ser framemot att komma till jobbet, träffa alla trevliga kollegor.
Alla gummor och gubbar är också något som ska bli kul att se igen.

Denna helg känns bra ingen feber ingen huvudvärk, nästan ingen ting av obehag.

Bra där.

 


Jag fick ett trevligt mail på FB också.

När jag flyttade tillbaka upp till Stockholm och börja jobba.

Var det ganska enkelt val att jobba som barnflicka.

Jag börja då hos en familj som bodde på Odengatan mitt i stan.

Detta blir kul tyckte jag. Det var en liten flicka som heter Anna som jag skulle ta hand om.

Inga problem, allt var toppen. Familjen flytta ut på Lidingö och jag var kvar ett tag till.

Familjen fick ett barn till en son, jag var kvar som barnflicka ett tag till.

Det var kul att ha hand om barn.

Jag slutade och börja inom vården.

Höll kontakten ett par år. Familjen åkte till Kina för några år.

Jag skrev till Anna några gånger. Sen hände det som oftast händer.

Man tänker på Anna men man glömmer att skriva.

Jag titta ett par gånger på Eniro.

Men var nog lite feg att ta kontakt.

Men när jag satt och titta på kort såg jag en bild på Anna och även hennes bror.

Jag titta på FB efter Magnus för han byter ju inte efternamnet. Och där var Anna också.

Jag skicka en mail och fråga om hon var den Anna jag passa.

Det var rätt Anna, jag vart väldigt glad. Nu ska vi inte tappa bort varandra.

Det är bara kul att ha kontakt med den tjej jag passa som liten söt tjej.

Det måste vara sådär en 30 - 35 år sen.

Det var en underbar känsla att få ha kontakt med henne, hoppas hon vill ta en fika med

Sin gamla “barnflicka”

Kramar till dig Anna.

Så var det med det.


 

Den vecka som kommer ska jag planera data utbildning på jobbet.

Hoppas det går som jag vill.

Längtar en smula känner jag, det ska bli så kul igen.

Kramar till all

//superfarmor


Kommentarer
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Låter riktigt kul och spännande att du kom i kontakt med hon som du passade! Hoppas att det blir så med mina värdbarn, att vi om några år framöver kan komma i kontakt igen. :) Om vi nu skulle förlora den alltså.

2011-04-04 @ 00:27:43
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: Phia Westerberg

Jo du Anna det kommer att betyda mycket att veta att hon mor bra. Hoppas värkligen att du håller kontackten med dessa två du jobbar med nu, det blir ju skoj när dom är äldre också.

Kram till dig

2011-04-05 @ 13:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0