Valborg





Då är det en av årets dagar som kallas fyllborg.
Vad är det med den då?
Jo många tonåringar tar sin första fylla.
Det kan kännas en smula tragisk.
Min tanke är väl inte att dom inte ska dricka eller det ska dom väl inte,
men kommer att göra det ändå.
Det jag kan reagera över är att det är sådan ståhej att supa sig as kalas.
Det är ju där man ser att dom är inte redo att ta det ansvar som krävs.
Det finns även fullt av vuxna som inte kan ta de ansvar också.
Så vad skall våra tonåringar tänka.
Jag sitter här nu och har ett barn 15 är och ett barnbarn snart 14.
Det känns inge skoj att väta att dom kan hamna på fel fest,
och få ett tragisk slut.
Allt bara föra att det är så häftigt att vara as kalas.
Jo mina läsare jag har varit 15 också, och jag har druckit innan lovlig ålder.
Mina föräldrar, särskilt min far, tala om att jag kan dricka med ansvar.
Han tala också om vad det innebar.
Jag ville definitivt inte förlora min fars förtroende.
För med det har jag kunnat åka var jag vill, flytta hemifrån tidigt.
Han lita på mig att jag skulle hålla mig i skinnet.
I dag räknas inte det, idag ska det vara så coolt.
Men va f..n, är det så kul att ligga i en hög och kräkas eller rent av tuppa av.
Man har inge minne av vad som hänt, har man gjort bort sig eller var det en bra kväll?
Det får man aldrig reda på. Kompisarna säger att det var bra, men vad vet dom?

Min oro är ganska stor, har aldrig riktigt gillat det där med massa alkohol.
Nej jag är inte nykterist men jag har ett ansvar.
//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0