Ålands kryssning / Blåbärsudden

 

20110803
Bagens ros

Anneli Karlsson
För att hon årdnat en
Ålands kryssning.



Båten skulle avgå så där 07.45,
vi var där en 07.15 för att plocka upp biljätter.
Det var då Anneli K Lena K Camilla W ocg jag.

  

Vi placerade oss på däck för att inta en god
med tagen frulle.
Vi satt där och njöt av solen som var med oss.
En helt underbar dag, sol och värme.
Vi gick runt för att titta lite på vad som skulle
inhandlas på hemvägen
Letade rätt på ett bra ställe att in ta en lunch,
och något drick bart. Jag är ju inte så förtjust
i att åka båt,(konstigt med en sjöbuse till pappa).



Väl i Mariehamn skulle vi byta båt, smidigt med en promenad.
Väl på den nya båten tog vi oss ner till bastun och bubbelbadet.
Det var en skön avkoppling. Vi plaska runt en 2 - 3 timmar.
Tiden rinner i väg när man har trevligt vilket vi alla vet.
Middags dags, got som få, mmm.
Sen var det Tax Free.
Inhandla lite av varje.

Väl hemma
Svärsonen plocka upp oss

En bra dag

//superfarmor






20110804

Dagens ros
 
Ari Kangastie

För att han försökte lindra

mina brännskador.



En hel dag på blåbärsudden, kanske en smula länge.

Men jag var så säker på att inte bränna mig att jag

gjorde just de.

Har varit vid havet ett fler tal gånger under semestern,

skulle väl greja detta. Men inte.....



En bra bok på stranden är inget att rekommendera.

Då glömmer man arr vända på fläsket och blir

illa bränd.

Det som var så himla otäckt var att när jag var ner

vid vattnet kändes det bara bra, inge sveda eller värk.

Sen skulle jag och de andra ta något att äta på Rosen Hill.

Gubben mötte upp där. Det var så svårt att sitta i solen.

Jag hade linne på mig men det brann på ryggen.

Vi skulle handla lite på vägen hem, det var så jobbigt att gå

i affären så vi rusa igenom den. Jag stod vid kyldisken och

mjölken och gubben plocka de vi skulle ha, fort som fan.

Väl hemma slänger jag mig på sängen och gubben smörjer

min brända baksida, fasen vad ont jag hade. Jag somna

tvärs över sängen och vakna dan efter med en ryggvärk

som heter duga. Det tog 1½ tills jag kunde böja mig framåt.

Vilken jobbigt tid de va.

Nu börja jag återhämta mig, var inne hela dan i går, skönt.

//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0