julen knackar på dörren om 7 dagar

Dagens ros


För att





Julen kommer allt närmare




Jul i vårt hus och häcken full.
Jag ska jobba två kvälls pass och två dag pass.
Sen ska man hinna med alla julklappar till barnbarn.
Sen ska man hinna med julmaten som ska hem och lagas.
Hur ska jag lappa i hopp denna vecka.
Förra veckan kan ju få börja med att jag jobba helg.
Men på lördagen var jag på bio med 4 goa barnbarn.

Detta är Erik, huvudrollsinnehavaren


Vi såg happy feet 2
Den var lika bar som ettan.
Tyvärr var de i 3D och dom små hade lite svårt med glasögonen.
Men jag hade dom en stund och kunde pussa på dom.



På måndagen var jag på vård möte med mamma.
Det var en upplevelse jag aldrig kommer att glömma.
Min mamma har fått ett gäng sjukdomar på äldre dar.
Hon har fått ytterligare en som gör att hon har smärta Hugo i benet och foten.
Hennes händer sväller och smärtar.
Hon sitter i rullstol nu vid förflyttningar.
Hon behöver hjälp med större delen av ADL, och hjälp med alla förflyttningar.
Man ska också plocka fram alla saker hon ska ha när hon äter.



Bistånds handläggaren är tydligen en rolig dam.
Hon vill inte ge mamma ett säkert boende på hemmet utan tycker att hemhjälp är tillräckligt.
Hon har inte heller ändrat insatserna så det är samma som förr när mamma gick med käppar.
Hon ska alltså klara sig på 7 minuter på morgonen när det tar 5 min att få henne ur sängen.
Hur har dom tänkt här?
Sen sa jag att jag vill inte ha mamma hemma efter som hon inte klarar sig själv.
Jag ska då sätta en 90 årig tant i bostadskön och be socialtjänsten ta hand om henne!!!!

Ja jag slutar aldrig att förvånas över vissa människor.
Hur fan ska detta sluta?.



Jag håller på att jul städa lite och skall väll vara klar till jul.
Elisabeth kommer hem och har sin pojkvän med sig.

Jag får nog inte se barnbarn denna jul för utom Wilma förstås.
Jag ska ha Camilla och Thomas här i år.
Dom brukar variera varnat år hos oss och Thomas föräldrar.

Så låt oss fixa lite julstämning här på bloggen och tända ljus.

 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.



//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0