Jag börjag längta efter en egen dator

Hej hopp min lilla blogg. Jag vill så gärna ha en ny dator (min har krachat) nu inte om 3 veckor. Jag vill ha mina bilder och kunna göra som man vill, som man gör med sin egen dator. Det är nästan horibelt att man blir beroende av en dator. Men nu för tiden är dator och tv:en väldigt viktiga. Alla olika spel konsoller också. Alla barn vill ha en egen dator, egen tv och en spel konsoll. Man gör sina skol arbeten på daton, håller kontakter med sina väner. Skriver olika bloggar eller spelar. Jag jobbar ju med äldre människor och dom har knapt en egen tv på rumen. När vi blir äldre och hamnar där på hemmet, då är det tv och dator som kommer att gälla. Tånk vad livet ändras, vi blir mer och mer enstöringar. Det sociala livet sker över nätet eller som vissa använder bloggandet till. Kul att se hur det utveckalas. Man kan inte längre gnälla på att barnen sitter vid daton eller spelar.
Så den nya världen tränger in sig överallt i ditt hem på jobbet i barnkammaren in på ålderdomshemmen, ja överalt.
En superfarmor med en egen dator snart
// superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0