Klotter eller grafitti?

Jag kom ut i vårat trapphus i går morse och vart riktigt arg.
Några ungdomar har klottrat ner trapphuset.
Jag hade min dotters hund så vi skulle gå på en promenad.
Då såg jag att det var ned klottrat både här och dår.
Jag undrar varför det ska vara så förbaskat ballt att kladda överalt?
En snygg grafitti (som föreställer något, snyggt gjort, bra färger och
på ett lämpligt ställe) är helt OK. Men sånt där kladd, taggnigar eller
vad det nu heter. Fan jag har ingen lust att betala för rengöring efter
skit ungar som inte fattar att det kostar för oss vuxna.
Alla som betalar hyror får betala för klotter, söntersparkade rutor,
söndersparkade dörrar mm.
Vad får dom lära sig hemma igentligen?
Om man har talang eller tror att man har det använd papper då.
Jag har barn själv som målar grafitti, men dom använder papper
till sin konst.
Man kan inte skylla på att det inte finns ställen att kladda på heller.
Man kan ju gå till kommunen och trycka på att man vill ha ett plank.
Och dom seriösa grafitti målarna tar kontakt med någon förening eller
kurs cirkel. Man kan hitta ställen att kluddra på.
En besviken med människa
// Super farmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0