Att få bonus barnbarn

Dagens ros

Eva Lindblom
För att hon är min bästis.
Hon skulle kunna få dagens ros jämnt,
men det skulle bli en smula ordtvist.



Barnbarn
det är grädden på moset.
Jag tror jag kan lova att det ÄR det bästa som till kommer
när man har egna barn som får barn.
Denna känsla att det är ditt men ändå inte,
du kan låna och lämna tillbaka.
Man kan skämma bort för det ska vi göra.
Man säger till föräldrarna:
"men det gör inge att dom får godis mitt i veckan,
dom är ju hos farmor/mormor".
Föräldrarna dra sitt hår ock morrar
"det är INTE lördag".
men vad gör väl det när guldklimparna kommer
och vill ha när dom är hos mig!?

Sen mins man själv hur det va, man ville ha en
speciell dag till godis, jo jag vet, jag hade det också.

Familjer bildas och spricker,
bildas på nytt med andra som också har barn.
Då kan barnbarn skaran bli ganska så stor på en vänd femöring.
Men.....man kör på som vanlig med farmor stuket.
Dina egna barn ska nog vi detta laget veta att hemma hos mig
är det jag som bestämmer, hos dom regerar dom.
Så.....farmor, fram med godiset.

och frukten såklart


               

Saga                           Tindra                  Lukas                          Johanna & Amanda             Olivia
 
    

Leam           

Här saknas faktist två Kevin och Nikke får lägga in bilder när jag får några.

//superfarmor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0