Ledighets kometen

Dagens ros

Saga Eriksson
För hon behöver en uppmuntran.



Konsten att se upptagen ut och göra så lite som möjligt,
det är en bedrift jag har försökt göra vid flera tillfällen.
Nu senast i dag, men det är riktigt svårt.
Jag vet inte riktigt hur ja ska få till det.
Jag ska vara ledig och inte göra ett skit, men vad är det som händer?
Jo jag har massor att göra....VARFÖR.
Jo enkelt... jag har helt enkelt svårt att låta bli att göra saker.
Kan det vara en bra förklaring?
Nä jag tycker inte de, för det är väl bara att låta bli att fixa saker.?
Eller?
Aha jag säger inte NEJ... ja så är det, jag ska säga nej.
OK jag prövar detta ett par dagar så ska vi se om det fungerar.
Jag återkommer med mitt delemma.




Lediga dagar och det kommer blöta saker från himmelen,
va skulle inte värmen och solen lysa på mina lediga dagar?
Jo det kommer, vi ska ha tålamod, det kommer fina dagar.
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Vi alla ska ta och njuta av dagarna vi har kvar på
semester och ledigheter. Det kommer en tid då vi arbetar
för högtryck och man är inte ledig mer en två dagar per vecka,
det kommer en tid med kyla och snö.
Har vi tur blir det mycket med snö i år också.
Det känns som när jag var barn, och då var det så här mycket med snö,
Man hade skridskobanna på all sotbollsplaner, det var isbackar och kälke backar överallt.
På skolgården fans det en stor hög med snön från skolgården,
där lekte vi herre på täppan varje rast.
Ja det var snö tider de.
Men vi hade också sommar tider som var riktigt torrt väder eller
max att det regna på natten. Så en viss förändring finns det i dagens väder,
men det är väl inte så tokigt nu heller i gentligen.
Man får anpassa aktiviteter till vädret, då blir det bra.
Så nu njuter vi av sommaren, hösten kommer närmare och knackar på
sensommar dörren om 8 veckor eller så.
Och det kommer en jul även i år om sådär 24 veckor.

//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0