En tanke

Dagens ros

Ingela
För att hon är en bra kompis.


Dagen då beskedet kommer, min mamma kommer hem från sjukan.
Vist det är bra, kul att hon återhämtade sig.
Men vad kommer att hända nu?? Hon säger att hon är som vanligt,
men jag ser att hon inte är det. Jag känner an viss oro att veta att
hon är ensam hemma. Tanten är 88 år, hon får inte komma in på ett
äldreboende för att hon kan tvätta sig själv och klä på sig. Hur tänker
man här? En dam som känner sig orolig att vara själv, har betalat skatt
hela sitt liv, och ändå kommer man att avisa henne.
Hon har inget eget boende, hon bor hos mig. Så nu undrar jag...
ska jag behöva ta hand och vårda min mamma?
Hur ska det gå till när jag jobbar?



Att det kan skilja så på kommuner, en kommun vägrar att ta in en äldre dam
som klarar sig själv, och andra kan göra det. Hon är ju i alla fall 88 år.
Ja jag blir inte klok.

En funderande tanke kommer till mig, när jag blir gammal måste jag
vara hemma ända tills jag är döende. Fan det är ju vansinnigt.
Vad har vi vår värdighet?
Slött av kommunen att sätta sådana krav.

//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0