Varför

Dagens ros







Jag har en del varför som surrar i mitt huvud.
Hur ska man lösa ett varför?
Jag har relativt många saker som står i denna fråga.
Varför är människor så korkade?
Har inge svar.
Varför kan man inte ta ett ansvar för det som är din plikt att göra?
Har inge svar.
Varför bråkar människor med varann?
Har ett svar som kan vara ett svar.
Man är olika.
Men...
Ska man inte vara de då?
Ta mig och min gubbe, vilken jävla fight.
Har aldrig hänt på detta sätt förr.
Vist är man oense, skulle väl vara konstigt annars.
Men herre jävlar… så nära en handgriplig fight.
Vad händer?
Vad ska jag tro?
Hur kan han?
Är detta början till slutet?
Är det så här det blir när en gubbe kommer i 50 års- kris?
Sök hjälp då. Ta inte detta ut på mig.
Hur ska jag fixa detta, eller ids jag försöka?
Här kommer tusen frågor och inga svar.



Så vi går vidare.
Varför vill en människa skada andra?
Titta vad som händer i Norge, sanslöst.
Jag har inga svar som låter rimliga.
Varför är det så orättvist i värden?
Har inga svar.
Jag kan fortsätta i all evighet men det finns inga förnuftiga svar.
Varför är ett ord som blir allt större och större.
Det är mer och mer elände överallt.
Och vi kan inget göra, bara sitta och se på när allt förfaller.
Ska vi rädda något, ja då ska det vara det som är nära dig och värt att rädda.
Allt annat då?
Ska vi skita i det?
Allt är bra konstigt, det är nog inge bra att vara så djup som jag är nu,
Får lov att ändra på det.
Vi lever vidare och skiter i omvärlden vi ser de närmsta problemen och försöker
lösa dom. Om inte så får man gå vidare.
Hur lätt är de då?
Inge svar.



En grå och fullkomligt vansinnig dag.



//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0