En dag på stan

Dagens ros

Min mamma
som fick stå ut att vara i stan hela dan.
Hon är så slut nu, sover sittandes i soffan.

Har promenerat lite runt medborgarplatsen med mamma i dag.
Det var så länge sen hon var där, inget var sig lik och hon tyckte det var konstigt.
Alla människor som vi mötte sprang hit och dit, de flesta såg inte henne med sin rollator.
Det var en smula stressat att se, och folk säger att jag stressar,
då ska dom försöka gå runt medis vig 12 - 13 tiden.
Himla jobbigt var det.
Vi hamna på en lång gata med massa små affärer men inge fik,
hon var så kaffe sugen stackars tant.
Till slut hitta vi ett fik/ mat ställe,
Min mamma ville bjuda mig på en kaffe, ok inga problem.
Jag beställde och hon betala.
Hon fråga vad det kosta, det är en vana som alla äldre människor gör tror jag,
jag berätta att det blev 50 kr.
Hon titta på mig och fråga om vi skulle dricka i stora te muggar.
Ni skulle ha sett minen på henne när killen kom med espresso koppar.
Hon fråga hur i fanders en sån lite kopp kunde kosta 25 kr.
Ja det är dyra hyror i stan svara jag.
Min mamma var chockad hela tiden, och inte kunde hon dricka upp kaffet heller, hon sa
- det är så starkt att jag kan ställa skeden i rakt upp.
Stackars mamma, en jobbig dag för en 88 åring.
Hoppas hon sover gott i natt..



// superfarmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0