Fredas mys

 

Hej alla glada som hittar hit och tittar vad för tokigt jag skriver i dag.



Det är freda morgon klockan är 06.40 jag sitter och äter frukost.

Ingen är vaken i mitt hem, bara jag. Och……jag är ledig!

Ja det är mysigt att sitta här och höra tystnaden, och människorna som

går till bilarna på parkeringen och startar dom, för att ta sig till arbetet.

Eller barnen som ska till dagis, med sin pappa eller mamma.

Nu börjar det röra sig i mitt hem min son vakna och är Hugo trött.

Alla tonåringar är nog lika i de läge.

 Men det är ju freda och då blir det väl fredags mys.

Med lite chips och godis.

Så är det och så får det bli, alla fredagar följer ett visst mönster när man har

barn och tonåringar.

Jag tycker der i alla fall, har ju avverkat en del och vi har nog alltid haft en dag då familjen tittade på film

tillsammans eller ett underhållnings program.

Det ändras drastiskt när flickvänner kommer in i bilden. Då var det TV på rummet som gällde.

I dagens hem är det redan data spel som gäller.

Fredagsmys är bara ett begrepp att ha godis hemma till barn och vuxna för den delen.

Jag får ju sällskap av sonen om det är en bra film, då kommer han ut

och tittar med mig och sin mormor.

Men att samla hela familjen går nog inte.

Det var länge sen vi satt tillsammans alla och titta på en film.

Det händer då vi går på bio, jag, gubben och sonen.

Då kan det hända att något av de större barnen hänger med.

Elle rent av ett barnbarn.

 Så till fredagens goda ära

Och min lediga helg

 Gör en bra dag

//superfarmor


Kommentarer
Postat av: Väninnan

Fredagsmys är alltid fredagsmys, med barn eller utan barn. det är liksom skönt med en dag för att bara vara. Ta vara på mysen!

Kram Vännen

2011-03-20 @ 10:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0