15 år

                                                           
               20110507   Saga och Robin               Olivia och Camilla


Tiden rinner i väg.
Det är svårt att förstå

Vi som är föräldrar och vuxna ser på våra barn och andras barn hur tiden rinner iväg.

Jag mins faktiskt när jag var 15 år. Jag hade ett år kvar i skolan, sen flytta man till stora staden Stockholm.

Jobba som barnflicka till Anna O . Man hade hur mycket tid som hälst. Man han med allt.

Ingenting var så rikt med som tiden, trodde man. Den tog hela 24 timar för att byta dag. Den gick långsamt.

Men det gjorde den ju inte, den rann på som nu. Alla dagar bara rinner förbi. Hinner vi med allt vi ska göra?

Nej det gör vi inte.

Vi måste prioritera, men när man var 15 år hann vi ju det. Varför inte nu? Vad är skillnaden?

Nå ja denna helg har min minsta son fyllt 15 år, det var inget stå hejsan så taket gick sönder med vi firade honom i två dagar. Hoppas han blir nöjd och att han kör försiktigt på den kommande moppen han fått. Leverans tid på den.

Det är så fullkomligt osannolikt att min Robin är så gammal nu, Hur kan det vara mögligt.

Men det är de, tiden har kommit fram till detta, han är 15 år.

 

 

 GRATTIS ROBIN

Hoppas nu njuter av att vara 15 år, för nästa år kommer du inte att vara 15 längre, och större kravs ställs.

Kramar från mamma

//superfarmor


Kommentarer
Postat av: Anonym

15 år ja jag kommer ihåg hur det var (tror jag), inga bekymmer var man lycklig var dag! Nej, det var inte alltid så kul att inse att vuxenlivet - som man längtat efter- inte var så glamoröst som man trott!? Men kul hade jag i alla fall.

Kram Väninnan

2011-05-18 @ 22:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0