Ledighet




         Dagens ros

Går till min dotter, hon är en go tjej, omtänksam och vänlig.



Ledighets kometen

Då har man varit ledig och är ledig nästan ett helt dygn till.
Jag var hos min dotter i går och hjälpte henne med,
som hon säger  - "Den tråkiga storstädningen".
Det går väl an med vardags städningen tycker hon men när man ska flytta på allt.
Det tog nästan hela dan, vi fika en 5 - 6 gånger också,
vi hade inte så bråttom. Vi grilla sen, och Lulu, barnbarnet, kom och var med.
Och denna kväll var gubben och jag själva, vilket sällan händer.
Inte ens min mamma var hemma.
Det var kusligt tyst märkte vi. Inte ett ljud från något.
Det var skönt och man kunde titta på TV:n utan avbrott.
Så denna ledighet har varit så bra att man inte tror den har varit.
I dag nu kl: 08.04 exakt är det 14,6 grader utan för.
Tror jag ska ta en kopp kaffe på balkongen.
Få se om min gubbe vill ta en promenad.
Jag ska njuta av dessa timmar i ensamheten och ladda batterierna till måndagens kvälls göra.
Kram




//superfarmor







Kommentarer
Postat av: Väninnan

Njut av ledigheten och passa på att sitta en stund i solen. Det kanske var du som var värd dagens ros då du hjälpte till med städningen!

Kram Väninnan

2011-05-22 @ 09:52:13
Postat av: Phia

Ja kanse det man vet ju inte riktigt, Millan sckade ingen.

2011-06-03 @ 08:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0