Torsdag



                 
Dagens Ros vill jag ge min chef

En oro har fått sitt svar och det vad som vi trodde.
Men trots det kan resultatet aldrig bli som jag vill.
Tur att det finns andra personer på min arbetsplats som känner som jag.
Det är alltid lättare om man är fler.
Jag vet att vi går framåt i alla fall och att vi kan hitta en bra väg.
Men det känns tomt i hörnet i alla fall, kan man inte rå för.
Tack för att du kom och plåstrade lite på såret.
Det hjälpte en stor del.

Dagen till ära är blåsig och inte alls så varm som jag vill.
Ska vist bli mer sol på dagen. Hoppas det.
Dagen som består av ett tandläkarbesök, aj aj.
Sen ber det av till jobbet.




Återgå till skräck kammaren.
Varför är man rädd eller tycker väldigt illa om en stackars tandläkare?
Min tandläkare har jag haft sedan han var ganska färsk i gemet.
Det är nu runt sådär 20 år jag har gått till samma kille.
Jag vet att en så lugn och stilla kille får man inte så ofta tag i.
Min räddning när de4t gäller tandläkare.
Jag har alltså lätt panik när jag ska gå in dit.
I mina yngre dagar avboka jag tider på löpande band. Fick nästan hjärtinfarkt.
Det har satt spå på tänderna naturligtvis.
Men nu finns det inte så många ytor att laga. Ha hahaha.
Men kom till sak.
Sist jag var där ville jag byta fyllningar, undra vad jag tänkte på, jag är rädd för att
gå dit. Sen går jag dit frivilligt för att byta fyllning? VA hur tänker ja här?
Här skull mina framtänder få ett lyft,
Nu vet jag att bedöva i överläppen under näsan och i gommen fram till är ingen höjdare.
Fakta: DET GÖR SKIT ONT
Satt i stolen och var färdig att springa där i från, när min tandläkare säger;
Du..det går lättare och fortare UTAN bedövning.
Jag trodde hjärtat skulle stanna, han sa vidare;
Du slipper smärtan av sprutan.
Ja det är ju sant...men själva borrandet då?
Tandläkaren sa;
Jag ska bara borra i gamla almagan fyllningen inte i tande...så mycket.
Vet ni jag borra utan bedövning.....
Jag...superfarmor....borra utan bedövning.
Halelulia.......

Och till saken hör att det gjorde inte ont, inte alls.

Jag har en ny syn på tandläkare MEN är inte helt tillfreds med att gå dit.
Trots mina 20 till samma tandläkare finns oron där runt hörnet, men det är tur vi har dom.
Sänder ett fång rosor till tandläkaren.
Kram
//superfarmor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0