Sommar


 

Här är väl en av sommarens bästa go saker.

Jordgubbar med grädde eller glass, sittande ute på en gräsmatta med full sol och värme.

Det är dagens halelulia moment, allt står still och man njuter.

Vad är sommaren annars?




Sol, Värme, Lediga skolbarn, Sommar jobb, Semester, Bad, Sola, Träffa släkten

Bara vara i en varm lugn miljö

Sommaren kan vara mycket för vissa, mindre för andra.

En sak kan ingen ändra på, vädret, det ska vara sol, varmt, strilande mjukt sommar regn

Och stora fina sommar moln.

Det är sommar det. Få dagar detta stämmer in, men vi vet att så bör det kanske vara, eller?




Många människor kommer att sitta i köer till landet, till flyg platser och till tågstationer. Vi alla vill komma iväg på ledigheten så snart sommaren infinner sig.




Men…vi som jobbar då?? Vad gör vi??

Alla kan ju inte ta semester på en gång, (fast det skulle vara bra att ha 2 ½ månads ledighet), vi sitter och njuter av strålarna varje liten rast man har. Lediga dagar är fullspäckade med att rusa till vattnet för att försöka med en stuns avkoppling. Sen stressar vi hem för att laga mat och förbereda till kommande arbetsdagar.



De människor som jobbar måndag till fredag brukar oftast jobba in fredan för att kunna åka till landet en dag tidigare.




Det finns också människor som har sina bästa arbetsdagar på sommaren. Dom har ingen semester alls på sommaren, eller dom tar väldigt få dagar i alla fall.


Jag på väg hem från blåkulla.

Vad gör jag då? Hur kommer min sommar att se ut? Har jag redan inplanerade dagar?

Ja semesterdagarna är ju inplanerade så klart. Lite här och fler veckor där.


  

Kan vara ett bra koncept denna sommar. Inga direkta planeringar, ta dagen som den kommer, vara med barnen, grilla lite, bada, vara med barnbarnen, det kan vara en bra sak. Gå på skansen.

Min gubbe jobbar större delen av sommaren så jag får roa mig själv. Det är OK för det finns många saker jag vill göra som han inte gillar.

Så min sommar blir bara min egen och så kan jag välja vad jag vill göra, det kan vara alldeles förtretligt.
Vi ska njuta varje sekund,
kram

//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0