Vardag



Dagens ros går till
Sjuksköterskan Catharina Andersson
En riktigt bra eftermiddag i går
Lysande



Att vara en kugg i ett hjul som ska gå framåt i alla lägen är en viktig roll för alla människor.
Kuggen kan sitta i familjens existens eller i vänners lag.
Min kugg sitter också i mitt jobbs hjul.
Det rullar fram sakta och stabilt. Vi löser problem och känner att vi stöttar varann.
Då gör vi alla bra jobb, se positivt på jobbet och det är inte jobbigt.
Vårat ansvarsfulla jobb hos äldre människor är så mycket mer än ett jobb.
Vi får så mycket glädje tillbaka, vi ska stanna upp och se det. Då är allt som en dans.
All personal på Rosendalsgården är värd en ros, så jag sätter en extra i dag.





Till mina kollegor på Rosendal

//superfarmor

Kommentarer
Postat av: cassandra

jätte fint :)

2011-06-02 @ 12:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0