Jobba, Plugga, Leva


Gårdagen ros
och
Dagens ros


Till mig själv
För att jag har gjort
tre prov i skolan





Jaha, jag tog alltså tre prov i går;
Handledning
palliativ vård
Näringslära
Dom frågor som kom var inte vad jag hade förväntat mig.
Men det kändes bra och jag hoppas det går vägen.
Det tog inte så lång tid jag börja 9.00 med 60 frågor om handledning,
Sen var det 60 frågor om näringslära, jag beslöt mig för att ta 50 frågor
palliativ vård, smärt lindring och vid livets slut.



Jag går på Medleare i Hallunda, har en bra lärare, jag pluggar på distans
och det känns lite sådär konstigt när jag skall föra en diskussion, med daton då?
Jag anfaller mina arbetskollegor med frågor så jag har något att bolla med.
Det går så bara så, jag har rehabilitering kvar och sen skall jag nog ta något
annat kul att läsa om. Demens kanske, diabetes och sår är också intressant.



Nu har jag en arbetshelg framför mig, jag jobbar freda kväll, lördag dag och söndags kväll.
Det är ganska gemytligt att jobba helger, det blir lugnare på något sätt.
Man har lite mer tid att prata och pyssla med sina egna, dom man är kontaktperson till.
Vissa kan ta och promenera med sina boende om vädret tillåter.
Att promenera ute i regn och blåst är ingen hitt. Vi skall inte se till att de äldre blir förkylda.
Våren och sommaren är skönast att promenader i. Solen kan värma skönt,
men när solen lyser och värmer lite kan man gå ut. 

     

Det finns andra saker man kan hinna med också, lite pyssel. Nu när julen
knackar ppå dörren kanske man hinner att göra jul tomtar eller jul bollar.
Att bara sitta och prata kan också ge en fin stund. Det gäller
bara att jag planerar min tid så jag hinner med det jag ska också.
Det brukar inte vara några problem, om alla håller sig på sina platser.

Och vad händer hemma då? Barnen är lediga en hel vecka.
Vad hjälper dom mig med .... INGET.
Dom är för slöa att städa sitt rum också.
Så i morgon är det jag som ser till att dom skall städa sina rum.

  

Jag har haft fina spöken som har lyst i kväll, ser så fint ut.
Denna mörka tiden är ljusens paradis jag älskar ljus.
Och man kan bara elda på bara det år säkert.



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.



//superfarmor







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0