Skärpning

Dagens ros

Robin
För att han är Robin



Skärpning
Ja jag kanske ska ta och försöka skriva i min blogg lite oftare.
Jag har slarvar med mina inlägg. Det kan ju vara kul att läsa
nya inlägg varannan dag i alla fall.
Man får se till att hänga på här nu när julen kommer.
Man kan väl hitta på roliga saker eller skriva o ingenting.



I dag ska jag ställa en fråga om tränare, deras roll i en ung människas liv.
Att vara tränare är ett ansvar som innebär att du ska kunna säga
; nej vännen du får inte träna i dag så hårt, du har en förkylning på gång", eller
" Din skada kan bli värre om du inte vilar lite. Ta det lugnt en vecka så
ser vi om du kan komma tillbaka igen".
Det är en skicklighet att vara en tränare och se till ungdomarnas bästa.
Inte att laget skall vinna på bekostnad av barnens hälsa.




Vissa tränare har så svårt att se att dom skadar barnen och kör slut på dom.
De tycker att några år med deras klubb är bättre än att hålla och kunna
fortsätta längre upp i åldern. Vissa barn vill hålla på med sin sport långt upp i
åldern, och dom vill satsa hårt på detta. Men dom kan ju inte det om
tränarna ska köra slut på dom på några år.
Även om klubben är en ungdoms elit så måste tränarna se när barnen är dåliga
eller skadade.
Ett skärpning till tränare som inte tänker på barnens bästa.



Sen nalkas första advent och vi skall tända el stakar och pynta en smula.
Jag själv gillar ju julen men det finns människor som inte gillar denna högtid.
Det kan jag förstå den är dyr och mycket stressig. Alla julklappar ska
kosta mer och mer pengar. Barnen kan inte nöja sig med ett paket,
helst 20 och inget under 500:- därför ska jag införskaffa i år att det INTE blir så.
Mina julklappar ska inte kosta mycket.

Man har ett gäng barnbarn så det blir inga stora saker.
Till mina barn blir det bara någon triss hoppas på dom.
Vi ska satsa på god mat och umgänge i stället.
Det är det som gäller för hela julhelgen.



Men nu först ska man upp med el staken och gardiner.
En smula små mys ska komma på plats.

En extra ros i dag


Till el killen på jobbet
som fixa magneten på dörren.


På återseende



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.




//superfarmor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0