Helg kul


Dagens ros




Går till två fantastiska människor
Camilla Westerberg
Thomas Karlsson
För att dom är så
himla goa och glada människor.



Det har varit lite tumult nu när jobbet har varit i mitt punkten.
Jag har fått komma tillbaka på mitt jobb och jag trivs som f..
Nu är det bara raka rör och köra järnet.

  

Helgen har varit riktigt mysigt. Jag har haft två fina barnbarn här, Lukas och Amanda.
Vi har hunnit med lek slottet och annat skoj.
När dessa två klimpar skulle hem vart det bara oj då, vad hände.
Amanda grät över att hon inte fick ha klänning på sig, för Johanna och Tindra hade det.
Lukas grät förs för sin tröja som pappa skulle ta så den inte kom bort tyckte Lukas,
sen att han var så trött, och att han ville komma igen till mig.



Ja dessa söta ungar dom är fina som som bara den.
Hoppas pappa fick dom i säng tidigt, i alla fall dom två små. Trötta grisar.

För att roa barn är lek slottet ett bra alternativ. Inte för att man skall häcka där varje dag men ibland så tror jag barnen uppskattar det.
Dom åt pannkakor med sylt och grädde, pizza och drack dricka (festis).
Lite godis och tre timmar röj. Lite bilder.




Saga har haft cup i helgen, lite förlust (vilket är nyttigt för att få mer go i tjejerna) och vinst naturligt vis.
Robin har hängt med killarna och spelat kollat film slappat som bara han gör.



Nu har dom lov, men hur de kommer att te sig vet jag inte. Jag har en aning men vi får se lite senare i dag och i morgon.

           

Hösten kommer med färger så grant, i nästa stund har nästan alla löv blåst eller regnat bort. Nu knackar vintern på dörren, varma kläder skall på och snön kommer sen. Eller blir vi utan snö i Stockholms område i år?
Jag har hört att det skall komma mycket, men ... tre år i rad?? Ja varför inte, vintern ser ljusare ut då med vitt på marken istället för grått och slask.
Hur som helst kan man lysa upp hemmen med ljus mycket med ljus, se bara till dom så det inte blir hett och börjar brinna.
Jag gillar ljus och har införskaffat mig lyktor. ljusen står lite säkrare där i. Fint är det med ljus mycket ljus



Sen kommer längtan till att få ta fram ljusstakarna och stjärnorna till fönstren. Det ÄR fint, ser varmt och gosigt ut. Man sätter upp varma röda gardiner och väntar på tomten. mmmmm mys.




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.



//superfarmor






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0