Skansen

Dagens ros

Camilla & Thomas
För att dom var snälla och
följde med till skansen med 6 barn.
Svettig dag
hahaha





Det var coop som hade en dag för familjen på skansen.
Det var riktigt mycket folk där.
Resan dit tog ganska lång tid då det var fult på
centralen och på rälsbussen.
Vi fick vänta på en bara, sen kom vi med.



Det som var lite märkvärdigt var att vissa människor tror
att det är bara att tränga sig för att komma in först.
Hon lyft över sin sulky över min vagn jag hade med mig.
Folk som stod i räls bussen sa åt henne att kön var bakom mig.
Men hon sa att hon stod i kön.
Stackars barn som blev klämd och dragen i.
Vissa människor fattar inte att ett kö system innebär att
man går på en i taget och i tur och ordning.
Tur att min vagn var tom just då.

Skansen - Stockholm - Sverige    

 

Väl inne på skansen finns det mycket att titta på.
Man blir lite förvirrad och vet inte riktigt var man
ska börja.
Så långa rulltrappan är en bra start.
Uppe vid Solliden träffa jag min bästa väninna
Eva med man och en av barna, Malin.
Vi tog en fika och snacka lite.
Dom hade varit där sen 11.00 så dom skulle väl begär sig hem.
Vi fortsatt runt och titta på djur och käka och vandra och fika och vandra lite till.



Runt 16.30 tog jag och några av barnen plus Ellie,
som kommer upp ett par dagar,
och vi åkte båt hem.
En sjuk Johanna och en super trött Lukas åkte bil med Camilla och Thomas.
Vi hade inget bra flyt, väl vid centralen vart barn kissnödig.
Jaha toa besök.
Så tåget går 18.07, hem 18.37, bussen 18.47.
Hem och äta och föräldrar till barn kom 19.30 och hämta dom trötta och glad barnen.
Nu vid 20.30 var det tyst och lugnt och alla andra som inte bor hemma har gott.
Vi är ensamma och det är tyst.

Vilken underbar dag.


//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0