Lite av varje

Dagens ros

Anneli Hultman
För att hon hade ett skrivbord
till Robin
Tack



Vad händer nu i höstens början?
Ja vi har födelsedagar, vi har fina färger att njuta av,
och jag verkligen hoppas att solen kommer att lysa och visa sig lite mer nu.



Vi har inte haft kräfta skiva på Gladö, det känns himla tråkigt.
Vi får ha en höst skiva istället.



Ska vi ge hösten lite mer kredit?
Alla vackra färger och det jamma vädret.
Nu är det ju inte säkert att det blir så.
Det kan ju lika väl bli blåst, regn, driv is eller skyfall.


Till något helt annat.
När man reser med SL ser man många människor.
Till 97% är alla människor hårt koncentrerade på sig själva.
I dag har jag rest med både pedell tåg, tunnelbarna och buss.
Jag har varit på väg att börja skratta flera gånger.
Att sitter och stirrar rakt ut, eller läser en tidning, bok eller mesar på mobilen.
Det är helt OK, men måste man se så grinig ut??
Jag såg bara mungipor nere på golvet.

En dam försökte ge komplimang till en pappa med en liten son i vagn.
Men han bara blängde surt på damen.

Vi kanske ska visa lite mer ödmjukhet så blir resorna inte så trista med SL.

Jag vill slå ett slag för varmare leende mot våra med människor.
Vi bör vara lite mer vänliga och tänka att vi ska behandla andra som vi vill bli behandlade.

Gör en bra dag återkommer med andra konstiga blogg inlägg senare.

 

// superfarmor




Morgondagens ros



Jimmie Lindholm
Min son,
Grattis på födelsedagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0