Varför skapa bekymmer?

Dagens ros

Till alla som vill och lever
i harmoni med sig själv och världen



Människors sätt att lägga sig i.
Jag börjar för finhetens skuld med mig själv.
Jag lägger min näsa i blöt ofta, särskilt när det gäller mina barn.
Jag vill inte att någon överhuvudtaget gör mina barn något.
Mina barnbarn är också heliga, krök ej ett strå på deras huvud.
Mina kära vänner skyddar jag också.
Nu kan man lägga sig i och lägga sig i.
Jag själv vill alltid ta reda på hur det ligger till.
Kan jag göra något för att hjälpa?
Jag tar reda på vad som sägs från båda håll.
Det är väl det som man gör?
Nu vet jag att det kan vara sisådär med det,
men om man skall ta en ställning måste man veta bådas sidor.


Ljugarbänkens dagar

Sen finns det andra små saker man kan lägga sig i.
Om någon säger att si och så sa din son.
Och jag då vet att min son aldrig skulle säga så.
Då blir jag sur, fan håll dig till sanning.



Det finns även en annan "lägga sig i" också.
När någon skall vidare berätta något och tar till andra ord.
Klar man kan, men välj de ord som stämmer med det som sades.
Här ljuger folk för att se vad som händer.

Hur är människan funtad?
Varför skall andra strö salt i de sår som finns eller skapa
osämja i en familj.
Varför inte bara vara sann mot sig själ och andra.

Det var så länge sen jag hade mina ordspråk med så nu kommer dom.

Hakuna matatadet
är ord som är bra,
inga bekymmer

Don´t worry
be happy
Är ord som gäller

Om vi alla skulle försöka leva lite så, så bra vi skulle ha det då.
En mamma slipper pejla in varenda unge,
man slipper förklara konstiga uttalanden,
Man slipper lägga energi på skitsaker.

 

Hur är det nu man säger?

Behandla andra som du vill bli behandlad själv.




En liten extra notis i dag.
Grattis till segern igen



Saga Eriksson
Du äger
SBBK

två segrar på två matcher.
GRATE

//superfarmor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0