Begravnings veckan



20120424
Går till kyrkan,
Det var så fint.
Tack


Lördag 21 april



Lördagen löpte på, vi, hela familjen, åkte till Flemingsberg och
handla. Saga och Robin tyckte det var tråkigt först. Men dom
hittade på massa bus och kom i ganska bra stämning till slut.
Vi åkte till Robbans i Solo för att köpa pizza.
När vi skulle hem hade vi inga växlar på bilen.
Det var något plast fäste i någon växellåds vajer som var av.
Hur kan man göra ett fäste på en sån del i plast??
Herre gud, Ari var en smula arg, som vilken karl som helst i samma situation.


Stackars våran bil

Min gubbe är full av överraskningar och han fixade så
vi, alla matkassar, maten och bilen kom hem, med strips.
Sen står bilen där den står.
Barnen åkte iväg på egna utflykter.
Jag och gubben skulle kolla film och jag vart tvär trött.

Söndag 22 april



Jag har varit off hela dan, gråter mycket. Känner mig ensam.
Har ingen direkt lust med någonting.
Måste samla i hopp mig. Men inte i dag det skiter jag i.
Jag skulle ha varit hos min kompis Lotta, med tyvärr,
ingen bil ingen som kunde köra mig.
Det har inte hänt så mycket i dag.
Saga lagade mat, jag låg i sängen och tycker synd om mig själv.

Måndag 23 april



Dagen börja tidigt som den brukar.
Nu sitter jag och har just fått veta att Ellie har hittat CD
med låten till mammas begravning.
Så det börjar att dra i hopp sig en aning.
Vet inte om det känns så jävla bra.
Dagen sega sig fram en smula hade besök av Jimmie med familj.
Sen skulle man fixa middag och kvällen rulla in.
Lade mig sent, tänkte jag skulle få sova lite längre
i morgon bitti.

Tisdag 24 april

Den hemskaste dagen i mitt liv, just nu
Begravningen av min älskade mamma.
Dagen börja med att jag var uppe med tuppen som vanligt.
Fixade frukost till hela familjen till 08.30.

 

Jag, Ellie och Fredrik åkte mot kyrkan vid 10.30.
Skulle handla och fixa i klockargården.
Vi var väl klara vid 11.15.
Mötte upp min älskade bästis.
Vi gick ner till gravarna,
Pias och min pappas.

 

Camilla Thomas och jojo kom.
Då kom Eva på att jag inte alls hade fixat klart i
Klockargården.
Så hon och Milla fixa klart.

 

Vi gick ner till kyrkan, prata med prästen.
Förberedde med näsdukar och rosor.



Nu kommer hela tjocka familjen 28 st vart vi.
Klockan 13.00 börja klockorna ringa och jag
kände hur luften gick ur mig.




Det var en fint tillställning, jag var nöjd,
Allt gick enligt planerna,
förutom att jag höll på att kräkas och bara dö.

Så var det fika uppe på Klockargården.

    

   

Jag får tacka alla som kom och deltog
i min tunga dag.
Tack 



Min mammas sista vilo plats
bredvid min pappa.



Slut i rutan.




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0