Dagar rullar på


Min bror Hasse
och
dotter Camilla
för att dom stötta mig i dag
Tack




Lördag 7 april
Var vid Kassmyra pizzeria och åt. Det kan vara så gott att äta ute.
Vi var värda detta jag var så tom i huvudet att jag hade säkert
bränt maten hemma.



Barnen åkte till kompisar och vi tog ett varv till Södertälje. Träffa min bror
och hans fru Marianne. Vi fika och snacka lite om begravningen.
Jag visa dom hur jag har tänkt med blommor och så.
Hasse var nöjd tror jag. Han säger inte så mycket.



På vägen hem vart jag trött och dålig. Kände mig ila mående och as trött.
Camilla ville att jag skulle med och eld vid Rev udden, med det går inte,
jag är för sjuk för dom aktiviteterna.



Söndag 8 april
Plocka lite, vila hela dagen. kändes skönt att inte göra något.
Men på eftermiddagen skulle Ari hämta lite möbler från mormors boende.
Då var jag uppe hos Camilla och hade gråtar eftermiddag.
Ari kom med färdig kyckling som vi åt.
Barnen kom också upp till middagen.



Måndag 9 april
Grattis Camilla
Då var det sessas dag, jag lovade mig själv att jag skulle inte gråta,
jag ska vara glad, glad för hennes skull.
Det funka tills jag kom hem, sen vare krokodil tårar igen.
Ari tyckte vi skulle åka ut och luffa av mig lite.
Kom hem och lade mig, somna på 2 sekunder.



Tisdag 10 april
Nu har man startat den tunga proceduren med begravningen.
Jag hade både min dotter Camilla och min älskade bror med mig
till begravningsbyrån. Har blivit rekommenderad att ta en i
Södertälje. Fasen vad dyrt det är med att sätta in en dötts annons.
3045:- för ett par ord.



Sen skall man ordna med allt runt omkring, bouppteckning mm.
Jag fick i alla fall igenom att få det så snart som möjligt.
Jag vill ha det överstökat snarast.
Det kommer ändå att ta extra tid innan urnan ska ner bredvid pappa.



Nu är det mat om två timmar, lite slappande framför TV:n.
om jag inte somnar som vanligt på två sekunder.

Ska till läkaren i morgon.



Slut i rutan





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0