Dagarna går vidare


20120427
Jojo
För att hon alltid hjälper
Saga med sitt hår.
tack Jojo




Onsdag 25 april



I dag reste Ellie och Fredrik hem.
Dom var tvungna att ge sig av kl 05.30
Jag har planerat att städa källaren i dag,
just för att döda tankar.
Bra eller dåligt, jag vet inte.



Tomheten är lite väl påtaglig just nu.
Kan liksom inte ta på det men det
känns så konstigt.
Tomt, tungt, innehållslöst.
Hel jobbigt.

Jag hoppas du har hittat pappa och din son
mamma lilla.
Det finns andra nära och kära där uppe också.
Vi ses i Nangijala.
Älskar dig.










Torsdag 26 april



Har städat hela lägenheten. Det har liksom förfallit en smula.
Har inte orkat med att ta i tur med detta.
Nu ser det OK ut.
Är väl inte helt nöjd med resultatet, men det ser bättre ut.
Har även tvättat alla tecken, kuddar och överkast.
Flitiga Lisa har varit framme.

 
Blommor som gör livet härligt.
Rosorna som fortfarande är vackra
efter en vecka, fick dom av arbetskollegorna.
Och tulpaner jag fick av Camilla i går,
lyser upp mitt hem.

Laga middag lagom till gubben kommer hem.
Slappa framför TV:n.
En helt vanlig slö torsdags kväll.


Fredag 27 april



Bidrags dag i dag, hurra.
Vist ja, jag fick ju ingen vanlig lön.
Jaja vi fixar detta också.
Det är väl inget som kan bli jobbigare just nu i alla fall.



Saga fick sitt hår i ordning gjort i dag.
Jojo var över och fixa det.
Camilla kom också över senare en stund.
En trevlig tjej eftermiddag.



Robin åkte i väg till Tana, ska sova över.
Saga åkte till sin kompis Frida.
Så gubben och jag var själva.
Vi tog en glass på donken.

Har slö tittat på Let´s dance.
Gubben har spelat.
Vi slappa lite framför TV:n och har inte gjort mycket.
Gubben ska jobba i morgon.

Lördag 28 april



Vakna 05.30.
Gubben var också vaken, han ska i väg och jobba kl: 8.00.
Vi käkar frukost tillsammans och kolla lite på
en Engelsk konstig film.
Och nu har han åkt och jag poppar musik lite tidigt kanske
men det händer inte varje morgon
Jag gillar att ha mycket musik på hög volym.
Jag ska kunna förflytta mig i hela huset och ändå höra.




Ska väl städa lite och plocka undan här och där.
Allt är väl klart nu nästan.

    
Mammas blomma               Pappas blomma

När det gäller mammas saker är allt klart inom kort hoppas jag.
Börjar kännas OK.
Ser fram emot att komma till jobbet på tisdag.




Gula blommor älskar jag




slut i rutan







Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0