Vad det ska hända saker.



Mina arbetskollegor
för att dom skicka mig
denna bukett.



Tack kära arbetskollegor!


Torsdag 19 april
Morgonen rulla på lite segt, vakna tidigt ock känner mig seg.
Camilla kom ner till mig vid 10.00 tiden, vi snacka lite.



Hon har så ont i sina leder.
Stackars dig gumman.



Vid 13.30 kom prästen till mig vi skulle diskutera
programmet på mammas begravning.
Fan vad tungt. Ska man sitta och bestämma vad som skall spelas
och vilka psalmer som ska vara med.




Sagt och gjort;
Tears in heaven
Psalm 249
Begravningsakt
Psalmer256 och 297
Avsked vid kistan till låten
Time to say good bye
love me tender

slut

Det hoppas jag blir en bra kombination.
Allt till min älskade mamma.
Tårar har strömmat igen och gör det nu också.
När skall detta ta slut?
Efter en pratstund på ca:2 tim så gick prästen.
Då kom tomheten igen.



Jag fick ett telefonsamtal vid 16.05 från Linnea,
det är säkert på G nu sa hon.
Ett lycko rus kom i hela kroppen.
Jag ska bli farmor igen.

 

Linnea ringde igen vid 17.25 och tala om att vattnet
hade gått och hon var öppen 10 cm.
Sen kom en värk och hon vill inte prata mer.
Konstig hon är hahaha
Skämt och sido
17.41 tror jag det var.
Ring!!!!
En tjej 51 cm och 3600 gr.
En perfekt tjej.



Vi åkte dit, jag Robin och Saga.
Vi fick se en söt liten tjej som var så liten.
Både Saga och Robin tyckte hon var gudomlig.

 

Ari kom sen efter att ha jobbat över.
Vi stanna till kl: 22.00 sen drog vi oss hem.

Sov skönt denna natt, kändes bra.




Fredag 20 april
Vakna runt 06.00, skönt fick sova lite längre.
Ari ska på utvecklingssamtal med Robin (jag orkar inte).
Jag åker med Lena Karlsson och Camilla för att spendera pengar.
Först lämnar vi mammas klänning till begravningsbyrån, så den är på plats.
Sen åker vi hem till Karlssons och tar en lunch.
Ari och Robin kom då också.




Efter en timme eller så åker vi tjejer till Flemingsberg.
Här ska shoppas.
Vi handla på nya pulsen, dom har mycket bra och billiga priser.
Kul att handla mycket i bland.


Sen lånade jag två änglar som skulle upp till sjukhuset och träffa Joline.
Lukas vart alldeles salig, han våga inte titta på henne först.
Tindra bara lös i ögonen.

 

Oh vad det var kul att se, dom krama pappa och Linnea,
höll i Jolin och lös av lycka.
Så fint så fint.

Dom andra syskonen hade också varit där

 

Väl hemma igen.
Fixa maten, vi åt vid 18.15.
Prata lite hade trevlig familjemiddag.
Robin var lite stressad, hans flickvän väntade på honom.
Saga skulle inget göra så hon gick och handla godis.
Vi satt i vår säng och kolla film och käka godis.



Jag somna vid 23.15, Ari satt uppe och spela på daton.
Jag vakna med ett ryck, någon gråter, vem?
Kl: är 02.15 tror jag ... vem är ledsen, vem??



Jag går upp och hör att det är min son, vad har hänt?
Han och Ari har klätt på sig och går ut genom dörren,
men hallå vad händer??
Ingen sa något dom tog bilen och åkte iväg.

Ok, får väl sitta och vänta på att dom ska komma tillbaka.
Dom kom tillbaka 03.10 eller så.
Någon hade hoppat på min Robin då han hade varit och lämnat hem sin
tjej i Tullinge. När han kom tillbaka till Tumba var det ett
par killar som tog hans keps och putta omkull honom.
Ja det var bara en keps, MEN själva händelsen är ett trauma i sig.

 

Jag har polisanmält händelsen, gubben hittade inga snorungar.
17 - 25 år ska dom ha varit, jag viste inte att så stora
tonåringar och vuxna måste ge sig på mindre barn.
Har dom taskigt hemma eller?
Fan vad arg jag blir.
Nu blir min son ännu mer arg på hela systemet och allt.
Vilken dag/natt.
Kom till ro igen somna.



Lördag
Var uppe runt 06.00.
Tog frukost satte mig vid daton kolla in facebook.
Skrev min vanliga rutin fras på morgonen.
Tacka för blommorna jag fick av arbetskollegorna.
Sitter och skriver i min blogg.
Sak väl åka ut med Ari i dag, förstöra mer pengar.

Slut i rutan.




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0