Full rulle eller



Till mig själv
Bara för att.




Måndag 16 april



Då var man och prata med SSK på mammas hem.
Jag anser att dom har varit en smula slarviga med min mamma.
Jag har pratat med mammas gamla läkare och min läkare och båda säger att
det inte var rätt de dom gjorde. Så jag känner att det var bra med en lite anmälan.
Jag kände mig bara ledsen och besviken på SSK´s svar att ja hon var ju envis. Men
dom kunde kontaktat mig och jag kunde ha pratat med mamma.
Jag ville bara att hon kunde ha fått dö i sin säng på hemmet ...
Inte på operationsborde för att det var för sent!
Dagen vart mycket tung, låg i sängen resten av dagen och kvällen.


Tisdagen 17 april



Min vardagssysslor rullar på, tvättstugan kl 07.00, gäsp ....



Jag var upp till min läkare kl 10.00 min näsa ser ut som
en bombad krater. Hela insidan är täckt med skorpor och var.
Utsidan ser ut som om den ska spricka vilken sekund som helst.
Översta lagret av huden är sönder, det gös satan så ont.



Min läkare titta ... titta lite till ... sen sa hon;
" så din näsa ser ut, vad har du gjort?"
Jag har varit förkyld och haft det super stressigt.
Hon talade nu om att det var någon icke bra inflammation som lätt kan
gå vidare upp i huvudet. Något konstigt latinskt namn.
Jag fick dunder antibiotika, fina stora blå kapslar. Som skall tas tre gånger
per dag. Jo jag tackar jag.
Hade ett kris samtal och upptäckte att jag har många mer tårar kvar.
Jag som trodde dom var slut.

Ner till apoteket och hämta medicin.
Träffa Nea med två flickor, tog en fika, åkte hem var trött.



Laga mat och slappa på kvällen.

Onsdag 18 april



I dag ska det vara lugna gatan.
En mellan dag då allt bara är och inga måsten.
Det är skönt med en sån dag. Har kollat över
om allt är klart med mammas saker.
Upptäcker att det inte är så känner en lite stress faktor,
himmel också har glömt vissa detaljer.
Jag får fixa det på torsdag.

Torsdag den 19 april



Stora slut fixar dagen hoppas jag.
Prästen kommer i dag för att prata begravning, inge kul.
Då kommer det mer tårar och skit.
Jag ska bestämma musik, psalmer mm, Det är jobbigt.
Snart är det över och jag kan hämta styrkan framåt.



Denna dag kommer och bli tuff, var vaken redan 04.30.
Kan inte sova, har ätit min frukost ska ta en kopp kaffe
och titta på lite nyheter om våran tokiga värld.

Barnen ska till skolan så dom ska väl upp snart.
Sen får vi se vad helgen har att erbjuda.

Slut i rutan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor








fredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0