Veckans slut


Går till
Renate
för ett trevligt besök
på söndagen.




Fredag den 13 april

Som sagt jag inväntade min gubbe som sluta 13.00 på fredagar.
Vi hade ett möte i Södertälje hos socialen, familjehem.
Vi prata hur Saga har det och vad planer för sommaren är.
Vi vart kvar länge för kl han bli 16.30 när vi var klara.
Åkte till en grill tog en liten matbit.
Gick till ICA Maxi i Södertälje för att handla lite.
Träffa Anneli och Daniel.
Anneli har gjort sig illa i sin fot.



Vi åkte hem och skulle ha lite fredags mys.
Det var bara jag, Ari och Saga hemma, Robin var ute med grabbarna.
Så då var det tre i vår säng och film på TV:n och godis i skålar.



Jag vart för trött och somna, men filmen gick ändå.
Jag har ju tur som somnar in hårt, syn bara att jag inte kan
sova mer en ett par timmar.


Lördag den 14 april



Fullt med snö utanför fönstret, va f.. vem har beställt detta?
Inte jag i alla fall. Jag vill ha värme och sol, mycket med sol.
Har väl haft en slappar dag, vill inte ut och rulla med bilen,
vi har sommar däck, kan nog vara bra att vara hemma då.



Var och åt middag hos Camilla och Thomas, titta på en
film om en kille som heter Hugo som bor på en tågstation.
Helt OK film.



Jag kom på något i torsdags föresten, en lite sak som kan
låta konstigt, men det är vad jag känner;
Jag är ingens dotter längre!
Vad tomt det blev, konstig men det är så, Jag är först nu.
En parantes.

Jag var också över till Tullinge för att ge Saga sin jacka hon fick av Camilla.
Jag ville prata lite med kompisens mamma ... men jag missa henne precis
sa Saga, hon cykla till affären.
Vilken affär 21.15??
Skulle hon cykla ner till ICA maxi i Alby?
Eller till Flempan??
Lite långt dock.
mmmmm
Ja jag undrar jag.

Saga lilla, hur ska du ta dig ur detta då??




Söndag den 15 april

Uppe med tuppen som vanligt.
Lugnt och skönt på morgonen.
Inga telefonsamtal om baby nytt, det ska komma nu tycker jag.
En snoddas kan liva upp stämningen en smula.



I dag ska kyrkan ha en tacksägelse till de som har gått ur tiden.
Där ibland min mamma, kl 11.00.
Få se om jag orkar ta mig dit.

Kom aldrig till kyrkan

Söndagen har också rullat på i sakta mak.
Jag har tömt mammas lägenhet på hemmet så nu är det klart.
Vi fick lite mycket prylar att sortera nu, mindre kul.
Vi var bara tre till middagen eftersom Saga var på konsert.
Hon var och såg Drake.


Vi hämtade henne vid 24.00. En smula sent.




Jag har haft besök i dag också av min väninna Renate.
Det är kul att träffa henne, det händer i bland och då har vi mycket att
berätta, en riktigt skvaller kväll.
Kaffe med dopp, skön kväll.



Måndags morgon
Ny vecka, nya utmaningar
Vi hörs.

Slut i rutan




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0