Arbets lördag

 
 
 
20120825
Lovisa & Louise
Grattis
 
Grattis på namnsdagen Lolo
Det är Louise i dag
 
 Då var det 8.00 på jobbet som gäller.
Jag KAN sova till 6.30, kroppen eller huvudet vem det
nu är som ska bestämma när jag ska vakna.
Jag behöver inte vakna nu 05.10,
Halå kan du förstå det?
 
Nå ja nu är jag vaken.
Då tar vi frukosten först och duschen sen.
Tittar lite på facebook, kollar kläder.
Packar träningskläder.
Så har jag slappat lite, väcker gubben, och drar iväg vid 07.15.
En lördag på jobbet :)
Det var en bra lördag och allt flöt så bra.
Allt var lugnt och strålande, inga hinder ingenting.
BRA.
 
 
 
Sluta 17.00, ska ta en promenad runda.
Nej det blev att köra bil.
Så massa villa områden med smala vägar
och många svängar hit och dit.
Jag och Ari beslöt oss för att börja vår date
på stuvsta värdshus, med en middag.
Ari åt lax planka och jag fläskfilé med bea.
Sen var det lite mer bil tur och lite mer krångliga vägar.
 
 
Jag körde runt på massa olika ställen och vi
hamnade hos Maria, Aris dotter.
 
Maria Deilert
Hon bor med sin fina familj i
ett hus i Älvsjö någonstans där.
Vi tog en kaffe och snacka lite.
Det var så trevligt.
 
 
Vi körde i rondeller också för att jag
ska lära mig att inte det är en rally väg jag kör på.
¨Var runt Mälarhöjden också.
Milda tider vilket område, vilka hus.
Man kan tro att man är i ett annat land.
Det ser inte alls ut som typiskt Svenskt villa område.
Det är ju byggt på berg och vägarna är upp och ner
och smala till tusen.
Garagen insprängda i berg, stora hus, massa vatten
ja det är ett fint område.
Här skulle man bo. :)
 
( Lånat Thomas biljett från 23/8)
 
Till Heron fixa biobiljetter,
vi såg
Expendabales 2.
 
 
Vilken film, vilka killar.
fasen vad vi skratta.
Det är ingen stört bra handling, bara action.mycket skjutande
men det är kommentarer och killarna som gör det.
Bara acton hjältar.
 
 
Hem i lagom tid för att vara seg efter en
LLOOONNNNGGGG dag.
 
God natt värden
sov sött
 
  
 
 Min forskning fortsätter med gubbens namn.
Dagens namn 

Ari

Namnsdag 27 januari
 
betydelse
 
Ari är ett nordiskt och hebresikt namn med betydelsen "örn" respektive "lejon".

Ari är även ett turkiskt namn som betyder man (nu eri).

På albanska är ordet ari = björn.
Betyder även Guld på albanska.
 
Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100
Antal män med namnet i Sverige: 1628
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 26
 
 
 
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0