Dagen med stort G

 
 
9 augusti 12012
 
Roland
Grattis
 
 
 
Grattis
Elisabeth
på födelsedagen.
 
 
 
Jimmie & Linnéa
Grattis
 
 
Äntligen får jag vakna i min säng, har längtat en smula efter den.
Och ordspråket
- borta bra men hemma bäst -
stämmer så himla mycket.
Jag tror vi all längtade hem en smula.
Det är skönt att sova i sin egna säng.
 
Dagen har varit bra och det hände en hel del vill jag lova.
Skulle träffa Jimmie och Linnéa för middag på kvällen
som blev lunch/middag vid 13 tiden.
Satt och väntade på dom vid Tumba kommunalhus,
Johanna kom och hämtade oss och sa att vi skulle komma in.
Gubben börja fundera högt! Slår vad om att dom ska gifta sig - sa han.
Och jag - nä tror du?? -
Ja det var så - pang där står dom ... fina som få.
Jag vart en smula överrumplad,
men hade nog insett detta faktum att de skulle gifta sig.
 
 
Dagen löpte på försökte få tag i Camilla ett par gånger
för att berätta om broderns giftermål.
Lyckades inte direkt med det.
Thomas kom och lämna nyckeln eftersom
Camilla har matat fiskar medens jag har varit på semester,
 
 
Då var det en middag i stan med brudparet då.
Jag lät Ari köra in till stan och jag körde ut från stan.
Det är nog inte så krångligt
som det ser ut, li8te otäckt bara.
Alla kör huller om buller.
Tog en cider/Öl på kvarterskrogen innan vi gick hem till ett tomt hus.
Barnen var hos kompisar, dom ska sova borta i nat.
 
 
Så nu är det krama kudde, nattis.
 
 
Slut i rutan
 
 
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0