Det börja bra

20120827
Rolf & Raoul
Grattis
 
Robin
Uppmuntran som är
viktig i dag.
För att han har
haft en dålig dag.
 
Då var det lite ovanlig dag i dag.
jag gick upp som vanligt, In i duschen, på med kläder
och intog min frukost.
Gubben kom upp han ska också iväg så klart.
Det som är intressant var satt Jimmie kom
och hämtade oss.
Telefon
Väl på jobbet var man i ordning vid 07.15.
Halv åtta kom min kollega och gav mig telefonen,
det var Robin som ringde.
Han grät och tala om att han hade huvudvärk igen.
Riktigt illa.
Jag beslöt efter samtal med en kollega, att jag
åker med honom till sjukhuset. Eva körd oss.
 
En extra blomma till min bästis
Tack Eva
för att du körde oss till
Huddingesjukhus.
 
sjukhus
 
Har tillbringat en hel dag på sjukhuset,
det är så tråkigt och man blir rastlös för mindre.
Väl hemma var det middagen som skall göras.
Gubben var på väg hem.
 
Sen var det slappar tid, jag har nog
varit en smula ansträngd i dag.
Jag somna på fem sekunder då jag skulle
vila en stund efter maten.
Vakna till 20.15. Godagens.
Nu skall jag titta på TV och slappa lite till.
 
Sov gott
mina blogg läsare
 
Dagens namn
 

Robin

n

Robin är ett engelskt smeknamn för Robert som betyder "den ärorike". Robin betyder också "rödhake" på engelska. Det har använts som dopnamn i Sverige sedan slutet av 1800-talet. Namnet används både som mansnamn och som kvinnonamn. I Sverige är det vanligast som mansnamn, men i till exempel USA är namnet tre gånger så vanligt som flicknamn än som pojknamn.
Förklaringen till populariteten som mansnamn i Sverige kan delvis förklaras med den extrema modevågen namnet hade i slutet av 1980-talet kopplat till Björn Borgs son Robin, men namnet hade börjat stiga i popularitet redan i slutet av 70-talet, kanske på grund av filmen "Robin Hood - Äventyrens man" från 1976. 1989 och 1990 var det över 2000 pojkar per år som fick namnet och det låg som bäst 2:a på namntoppen. Robin är även ett kurdiskt namn och betyder "den som bringar ljus".
Det finns 26850 män som har förnamnet Robin. Av dessa har 21531 namnet Robin som tilltalsnamn/ förstanamn. Och det finns även 237 kvinnor som har förnamnet Robin varav 98 har det som tilltalsnamn/ förstanamn. Namnsdag: 7 juni

Populäritet idag: Minskar

Placering på namntoppen 2011: 83

Antal män med namnet i Sverige: 27870

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 275

 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0