Jobbet väntar

 
 
20120813
Kaj
Grattis
 
 Går till den fina semestern vi haf haft
 
I dag har jag varit aktiv sen tidig morgon,
har fixat färdigt dusch rummet, städat lägenheten.
och lagat mat.
 
 
Som sagt upp med gubben titta lite på TV:n
sen var det bara att stöka o0ch böka i dusch rummet.
Det vart så där jag hinner tröttna på det, så då ska jag göra om.
 
Åt en god kyckling gryta till lunch.
Har dock inte fått i mig något kaffe då mjölken är slut.
 
Jag har suttit i telefon och jagat Telenor, försäkringsbolag, och deras verkstad.
Snacka om dum bommar.
Har en lur som kretskortet har gott sönder. Det finns ingen åverkan på luren.
Ändå är kretskortet sönder. Försäkringen eller garantin gäller inte vid denna skada.
Va??
 
Robin har INTE brutit våld mot telefonen, heller inte kastat den i golvet.
Men kretskortet är brutet.
Samma fel hade Saga på sin lur, men hennes gick att laga.
Konstigt.
 
Nå jag nu har jag pratat med deras försäkringsbolag.
Så nu skall telefonen in igen och då ska verkstan skriva felet igen till'
försäkringsbolaget, och dom ska avgöra om försäkringen eller garantin ska gälla.
Ja ha vad händer om det är så att garantin inte gäller eller försäkringen, då ska jag sitta och
betala ett abonnemang som inte används, smart där.
 
 [frågetecken]
 
Ja jag bli inte förvånad, vad har hänt med att kunden har alltid rätt,
åtminstone när man inte har gjort något fel.
 
 
Har ätit svensk husmanskost, köttbullar, potatis och brunsås.
Helt OK, grönsaker och citronvatten
Har varit och inhandlat lite mjölk och sånt som fattas.
Jag körde ner till affären så klart.
Har satt på kaffe och väntar nu på att det ska bli klart.
 
 
Gubben verkar en smula trött och seg,
det är tufft att komma tillbacka efter semestern.
Men det är bara att bita ihop och komma till skott.
 
 
Vad som väntar för kvällen är:
Ett bad,
Relaxa i soffa,
Kolla någon bra film.
 
Det ser bra ut sen kramar jag kudden
och sover på söta örat
 
 
Slit i rutan
 
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0