Knack på helg dörren

 
 
20120824
Bartolomeus
Grattis
 
 Dagens kvälls gäng.
Vad det flöt på bra.
Tack kollegor
 
 
Jag har tvättstuga nu på morgonen, det är ingen hit.
Men vad gör man när allt är fullbokat.
Det är inte så farligt jag är ju ändå vaken men det som
är tråkigt är att tiden är så kort.
Bara tre timmar, lite stressigt att få saker torra. 
 
 
Då är det så att jag skall göra en liten forskning i vad
de olika namnen står för i min familj.
Jag gör det så lätt som möjligt och googlar
på nätet så klart.
Vissa namn står nog inte men det blir den dagens bekymmer.
Så först ut är jag
(kan dock inte stava mitt namn som jag vill med H)
 
 
PIA
 
Namnsdag 22 februari
Pias färs är röd, element eld, planet jupiter,
lyckotal 8, lyckosten rubin,
lyckoblomma vitros,
Jag har ett litet inlägg att lägga här¨.
Jag gillar gult,
Och då givet vis gula blommor.
Detta kommer från ett kort som jag har.
Min info om andra namn kommer att likna den nedan från nätet.
 

Kvinnonamnet Pia kommer från latinets pius som betyder "from".
Pia var ett modenamn på 1950- och 1960-talet. 31 december 2005 fanns totalt 23 334 personer i Sverige med namnet Pia varav 17 462 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 44 flickor namnet, varav 1 fick det som tilltalsnamn.
Äldsta belägg i Sverige, år 1848.


 
 
 Då är det lunch snart och jag ska bege mig till jobbet.
Har ett kvälls pass framför mig.
Alltid lika spännande och se vad som komma skall.
 
 Dagen har då flutit på som en en surf våg.
Inga större händelser.
När man jobbar kväll går dagen så fort.
Man hinner inte riktigt med kl:
tycker jag.
 
 
Gubben var lite sen i kväll, men dök upp 15 min över 9.
Vi åkte till lek slottet där han släppte av mig,
jag tog och promenera fram till Allfa Laval
Så skönt.
Ari kom från andra hållet.
Sen körde jag hem och vi är nog lite trötta nu.
 
Så nu efter duschen är det slappa i sängen. 
 
 God natt
Blogge läsare
 
 
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0