Mycket som man ska hinna med

20120815
Stella & Estelle
Grattis
 
 
Johanna
 
 
Mitt barnbarn blir sex år i dag
Super duper grattis
från
farmor Phia
Älskar dig.
 
 
Då var det en ny spännande dag,
det är väl tur att vi inte vet vad dagarna har med sig.
Det skulle vara trist då.
 
 
Upp före gubben i dag, in i duschen och på med kläder.
Sen är det frukost och en förvånad gubbe undra hur jag kom till
dusch rummet så fort, jag låg ju i sängen när han gick upp,
trodde han ja, jag var uppe före dig gubben.
Det som ligger kvar i sängen är kuddar och täcke.
Inta jag, hahaha
 
 
Jag har ett läkarbesök först här kl 11.00,
 undra vad han tänker göra åt detta
men värken i axel och knä.?.
 
 
Det var Dr. Lundström som titta på mig och gjorde några
tester och tryck på just dom punkter som jag har ont.
Ja lite kortison i axlarna, det kan ju vara bra, eller??
Knäet ja det ligger ett åderbrock där inne, inget att göra.
Man får ha ont eller man kan ju söka op för det.
 
 
Nu tyckte läkaren att jag skulle vara hemma ett
par dagar från jobbet då det
är bra för kortisonet.
Jag ringer våran samordnare och berättar att jag blev sjukskriven,
men mitt anhörigmöte kan jag lätt ta.
Jag ska ju inte lyfta något bara sitta på en stol.
 
 
Väl på jobbet gick det som på räls.
Lite lunch, kaffe lite snack med kollegor, och anhörigmötet.
Sen tar jag mitt pick och pack och åker hem.
Ska ta en runda med Camilla innan maten.
Nu drar det ihop sig till kalas.
Johannas sex års kalas.
Hurra för
Johanna.
 
 
 
 
Vilka bakverk!
MMMMM
gott
Nea hon är duktig husmor hon :)
 
 
Johanna var nöjd med kalaset och de presenter hon fick.
Jag hade ju hoppats på att armbandet var klart men inte då.
Det kommer sen.
 
 
Dagen sluta med ett himla stök för mig, jag fick kramp i benen
så jag inte kunde sova. Hela foten vred sig ett halvt varv och jag höll
på att tuppa av, av smärtan.
Jag tror att det sluta där runt 03.20.
 
 
En riktig topp locks reaktion fick jag på barnen också
som INTE var hemma som dom skulle.
Dom tog nattbussen, råka glömma bort tiden.
VA!!!!!
Dom var ute på övertid, dom hade tabbat sig dagen innan
då dom INTE hade gjort mat till Ari, varit hos polisen eller
Telenor (på dagen som jag bad dom).
Dom skulle inte ha fått gå ut,
men snäll som jag är fick dom det i alla fal.
Men jag sa
>ta inte nattbussen, kom med sista tåget.<
Eller hur, nog kom dom med nattbussen allt.
 
 
Jag älskar barn
 
 
Vad är respekt?'
Från Wikepedia
20120816

Respekt betecknar i vardagligt tal aktning eller vördnad för en person.[1] Mer konkret innebär detta att man värdesätter en persons egenskaper.[2] Respekt kan även kännas och visas för abstrakta ting, som en nation eller religion.

En rad filosofer har gjort olika försök att utreda begreppet. En av flera frågor som har diskuterats är vilka olika former av respekt som finns. Joel Feinberg skrev 1975 en artikel där han identifierade tre former av respekt.[3] Den första formen, Respekt, beskriver han som en attityd som ligger nära rädsla. Det kan exempelvis röra sig om den typ respekt en sjöfarare bör ha för havet, eller en nattvandrare har för gatugäng. Den andra formen, Observantia, är den moraliska formen av respekt. Den innebär att objektet för ens respekt genom sin blotta existens ställer rättmätiga krav på hur man behandlar det. Feinberg menar att denna form av respekt historiskt kom senare än den första formen, först visad för ofarliga men goda människor och senare för alla människor. Det är observantia som hänsyftas då man talar om lika respekt för alla. Den tredje formen av respekt, Reverentia betecknar den speciella känsla av vördnad man har när man står inför någonting extraordinärt eller sublimt. Det är en känsla som gör en ödmjuk och upphöjer den som känner den. Feinberg menar att det är denna sista form av respekt Immanuel Kant talar om när han diskuterar den känsla som väcks inom människor när de konfronteras med den moraliska lagen och människor som lever enligt den.

 
 
Nu sover jag
God natt
 
 Slut i rutan
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0