Nu är det ledigt :)

 
 
20120831
Augustis sista dag.
Arvid & Vidar
Grattis
 

En dag med fint regn väder.

 

En tidig morgon :)
En halv kort dag 16.00 :)
Ledig helg :)
Vad mer kan man begära i detta läge?
 
koziol,ljusstake,flytljus,klocka,filmer
 
Kl: ringer 5.00 i dag. Och jag sover,
vad har hänt här då?
Allt som vanligt;
dusch, kläder, frukost och facebook.
En helt vanlig dag hos mig.
Inga konstigheter.
 
 
Konstigt att vi människor faller i ett rutin hjul.
Vissa saker blir den samma dag efter dag.
Man gör sin sak , eller man gör samma sak.
Äter, duschar, jobbar och sover.
Sen försöker man göra saker som sticker ut
för att undvika livets ekorrhjul. 
 
Nå ja jag åker kommunalt just nu och det kan ju då kännas
lite annorlunda eftersom jag oftast åker bil annars.
 Det kan till och med vara en smula skönt att sitta på
tåget och bara vara.
Ta bussen från stationen och sen kliva av vid jobbet.
 
 
I dag var det lite små stressigt på jobbet.
Det var inte lätt att hinna med allt som skulle fixas på morgonen.
Vår sida som det heter, är en smula tung, 
 sår omläggning på massa sår på de som duschar.
Det går ju men det tar ju en himla lång tid.
Väl efter lunch var det i kapp och man hinner
fixa det man ska.
Rapport och sen är det bara en timme
kvar till min ledighet :)
 
 
Lifta med Ericka till Stuvsta
tar tåget hem och inväntar en buss.
Regnar gör det, inge kul.
 
 
Väl hemma är jag ensam och helt övergiven.
Inga barn att bråka med, ingen gubbe att bli irriterad på.
Inte ens en råtta.
Lagar ingen mat, varför ska jag, det är ju bara jag.
 
 
Sitter nu och funderar på om jag ska gå till sängs.
Kvällen har kommit och nu är natten här.
Då är det hög tid att krypa ner.
 
 
Sov gott
ha vackra drömmar.
 
 
 
Dagens namn.

Jimmie

Jimmy, är ett engelskt smeknamn för James, som härstammar från det hebreiska Jakob, möjligen med betydelsen "må han skydda". Namnet har förekommit i Sverige sedan tidigt 1800-tal.

Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100

Antal män med namnet i Sverige: 2029

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 2

Namnsdag : 21 April

 
  
 
 Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0