Nu kommer helgen snart. :)

 

 

20120830

Albert & Albertina

Grattis

(har blivit ett fel på rad avståndet ska fixa detta.

Inga bilder i dag)

Eva

Hon ska operera sin

vänster hand i dag.

Lycka till

Då är tuppen sen för jag är före honom i dag,

Jag får lov att väcka folket :)

Tänk att man orkar rulla på som man gör, jobbar sent, upp tidigt.

Dag ut och dag in. Och man ska ju hinna med att data också,

va fasen full rulle.

Åkte med gubben ner till stationen i morse, för att ta tåget till jobbet.

Mötte upp Lollo och vi promenerade till jobbet.

Så skönt. Fullt med luft i lungorna.

Jag sluta 17.00 och gubben hämta mig. vi åker till Willy för att

handla innan tvättstugan vilket ungarna har " missat" i dag.

Dom passar barn i eftermiddag.

Så då har jag varit och övningskört i dag också. Så kul.

Nu börjar det dra i hopp sig. :)

Sängen här näst.

Sov gott

alla läsare.

 

Dagens namn

Camilla

Camilla (stavas också ibland Kamilla) är ett kvinnonamn av latinskt ursprung som betyder "offerprästinna"! Namnet började användas i Sverige i slutet av 1700-talet och hade en popularitetsperiod på 1860-talet och 1870-talet. Namnet hade en popularitetstopp på 1960-talet, men ligger numera runt plats 180 på listan och trenden är avtagande. Namnet Camilla betyder även omtänksam. Det finns 34542 kvinnor som har förnamnet Camilla. Av dessa har 25692 namnet Camilla som tilltalsnamn. Namnsdag: 7 mars sedan 2001. Under åren 1986?2000: 20 oktober

Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 34726

Antal män med namnet i Sverige: 0

 



 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0