Helgen är här

 
 
10 augusti 2012
 
Lars
Grattis
 
 Jag
för jag är en sån bra människa!
 
 
 
Upp som vanligt 05.30.
Skriva dagens Phia på facebook, kolla runt vad andra skriver.
Hitta lite som man svara på hit och dit.
Fick en liten chock när jag upptäckte att Lena hade skrivit
en hel roman av separationen. Passar väl sig inte där kanske.
När man växer ifrån varann så gör man.
Och hon har inte haft några problem med X-et förr. Så varför starta nu??
 
 
Nå jag känner att jag har annat för mig än hänga upp detta problem också.
Har varit tufft ändå kan jag tycka. Trots allt blir barna stora också,
då kan det bli värre saker på G.
 
 
Nu har vi en liten tur till skärholmen gubben och jag.
Så då är det bara att köra dit tycker jag,
gubben börja tröttna på att sitta bredvid.
Han vill köra sin bil själv tror jag.
 
Vilka pajaser, jag har två abonnemang till barna här.
Dom har två nya telefoner ZIE.
Båda sluta fungera med en veckas mellanrum.
Den ena fick jag tillbaka med ett brev där det står
>ägaren har brutit kretskortet<
Min fråga hur kan man göra det när telefonen är hel??
Den andra hade samma fel med sen är fixad.
????????
Hur kommer det sig?
Fatta att dom bara på må få lagar och inte lagar telefonen.
Denna telefon är tydligen känd att ha detta fel.
Nu ska jag kriga!
 
 
Och expediten, en ung kille vart frustrerad när jag fråga
satt saker om den knäckta telefonen.
Han har inga händer med i detta och kan inte hjälpa mig.
Jobbar han inte i en Telenor butik??
Vad sätter firman för folk i sina butiker?
Arg är jag och han tyckte jag var oförskämd som reagerade.
Ha vad tror han, dum jävel!
 
 
Jag sitter hemma nu och lyssnar på ett hederligt regn mot fönsterrutan.
Jag kan tycka att det låter mysigt,
många gillar det inte. Men jag gillar det.
Då är det bara kvällen kavar.
 
 
 
Ett trevligt besök på kvälls kvisten fick jag.
Min väninna Renata kom och tog en kopp kaffe,
och vi hade ett kvinnligt skitsnack -
kaffe kväll.
Visa lite semesterbilder och på brudparet så klart.
Vi han med lite grönsaks dipp som ungarna årnat också.
Alltid lika trevligt när Renata kommer.
Tack för besöket.
 
Nu ropar min säng
>kom till mig,
jag väntar på dig>
Krama kudden
 
 
 
Slut i rutan
 
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0