Snart är det helg

 
20120823
Sigmne & Signhild
Grattis
 
Till skolbarnen
som ska kämpa ett
eller ett par år till
Lycka till
 
Då var det upp och hoppa, in i duschen,
leta rätt på något att ta på sig.
Fan det är ju jobbigt.
 Tänk när man var liten. man vakna gick till dukat bord.
Jag plocka bort mina frukost grejer.
In i duschen, gick in i sitt rum för att ta kläder som var
framlagda av mim mamma.
Mamma hjälpte mig med håret, och följde mig en bit till skolan.
 
Sen när man var tonåring,
var frukost och kläder var tvättade och vikta.
Inga som hälst problem.
Nu är det fasen vad man får plocka och hämta själv.
Jag lär mina barn
>vill dom ha något får dom ta själv<
 
Min mamma leker med Lukas
Jag gör inte som min mamma gjorde,
nä hon slet som fan.
Jag har nog med mina saker :)
Barnen får ta hand om sina saker,
det är ett bra motto.
 
 
Har kört till jobbet och kom tidigt,
vilken tur för mina kollegor.
Jag börja 07.00 för några var försenade.
Dagen flöt på som bar den och ett tu tre var det tid att gå hem.
 
Gubben satt och vänta, undra när han sluta?
Han var hos mig före fyra, och han ska sluta då.
Han har maskat lite tid i dag.
Väl hemma var det lite si och så.
vi fick sen mat.
Besök av söta barnbarn med
föräldrar.
Så det var skoj.
Kvällen led mot sitt slut och sängen väntar
God natt blogg läsare
Hoppas vi ses i morgon igen.
 
Godnatt
 
 
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0