Stor dag

 
 JOLINE LINNÉA NINA
DOP DAG
Lördag
20120818
Ellen & Lena
Grattis
 
 
Joline
Hennes dop dag
I dag får hon namnet
Jolin Linnéa Nina
 
 
 
 
Då har man vaknat denna lördagsmorgon för att göra stor frukost
till sådär10 pers. Känns nästan som när alla barnen bodde hemma.
Hur kommer det sig?
Jo Ellie och Fredrik har kommit på besök,
och jag har några barnbarn här i dag :)
 
 
En lugn morgon och allt är bra, nu är det bara att invänta tiden.
12.00 i kyrkan och sen till fika kalaset :)
Jag kör vår bil med några i och Fredrik kör andra bilen.
Vi rullar i väg mot kyrkan.
 
 
 
Vi var först för en gångs skull, vi brukar vara sist.
Det var skönt att vara i tid.
Men det dröjer inte så länge innan folk börja rulla in.
 
 
Jag träffa Ante med sin lilla familj, Eva och Uffe.
Det var skoj, har varit många år sen sist.
Alltid lika roligt med dom.
 
 
Det vart en hel del folk i kyrkan denna lördag.
Tror att den andra familjen var lite överrumplade av
att det var så många på våran sida.
Men vad då, vi är många och så är det
barnen, släkt, nära och kära och all vänner.
 
 
En liten biltur till Salems centrum för en fika bjudning.
Härlig tårta, goda bullar och allt annat gott.
Nea har slitigt hårt och det var perfekt.
 
Lite kort från dopet.
 
Lite av släkten
 
 
Faddrar, föräldrar och huvudperson
Familjen
Joline´s gåvor
Efter ett par timmar så är det nog tid att köra hem.
Jag börjar bli sliten och trött.
Har en konstig trötthet i kroppen.
Jag vill bara ta det piano och inte stressa runt.
 
Trött Joline
Trött Tindra
Det var inte bara jag som var trött.
 
 
Väl hemma i lugnets vrå, då det bara är jag och Ari.
Tar vi och äter en sallad och ska relaxa.
Då kommer Ellie och Fredrik, dom ska invänta
Camilla och Thomas för att gå på middag.
 
 
Jag tar en lite fika tid med min väninna Renata.
Sitter på hennes balkong och snackar lite
kärring skit :)
Det är trevligt, skönt att komma iväg en stund.
 
 
Väl hemma igen tycker gubben att vi skall gå
till Pickan och ta en öl.
Vi inväntar Camilla, Ellie, Fredrik och Thomas
sen går vi ner dit och tar en öl.
Snackar lite sen går vi hem.
Nu är det snart tid för sängen, jag är trött
väldigt trött. 
God natt gott folk. 
 
  
 
  
Slut i rutan
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0