Veckans mitt

 
20120829
Hans & Hampus
Grattis
 

Till min bror
Hasse
Han har namnsdag i dag.
 
Morgon har guld i mun,
ja nästan varje morgon.
Det är lugnt och det är tyst,
så skönt :)
 Har en lugn och skön morgon, har dock en smula ont i kroppen
och känner mig lite snurrig.
Fick en liten lunch med Camilla i dag.
Hon körde mig till jobbet, och hälsa på Eva.
 
 
Vi kom överens om att försöka ha en kräftskiva den 13 oktober.
Det är väl inge fel att ha en inomhus.
Det kommer att bli så bra,
Har haft lite problem under dagen,
lite lågt tryck har varit yrslig.
 
 
Jobbet går som en dans, det är så bra.
Vi hinner det vi ska och det känns så bra.
Inga större saker har hänt och vi är ett bra team.
21.00 var det punkt och vi gick hem.
 
Gubben hämtade mig och vi kom hem
lagom till att man ska sova.
Trött i mössan är jag.
 
Dagens namn
 

Linnéa

Linnea Borealis är en blomma! Linnea eller Linnéa är ett kvinnonamn som kommer från Carl von Linnés släktnamn och är namnet på en växt uppkallad efter honom. Linnés släktnamn kommer i sin tur från en gammal lind som stod vid hans fädernegård. Namnet har stigit stadigt i popularitet sedan 1970-talet. År 2002 och 2003 låg Linnea på 5:e plats på topplistan. År 2003 fick 3 526 flickor namnet, varav 873 fick det som tilltalsnamn. Den 31 december 2005 fanns det totalt 62 087 personer i Sverige med namnet Linnea varav 10 228 hade det som tilltalsnamn. År 2006 fick 854 flickor namnet Linnéa vilket gjorde det till det 6:e populäraste namnet. På 1990-talet och i början på 2000-talet stavades namnet oftast Linnéa, men nu är det Linnea som gäller.

Namnsdag : 13 Maj

Populäritet idag: Minskar

Placering på namntoppen 2011: 5

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 68409

Antal män med namnet i Sverige: 1

 
God natt
och
slut för i dag.
  
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0